44 bedenin üzerinde seksi kıyafet üreten marka

Güncelleme Tarihi:

44 bedenin üzerinde seksi kıyafet üreten marka
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 08, 2003 00:00

Dünyanın en büyük ‘‘büyük beden imparatorluÄŸu’’ ABD'de bulunuyor. 2200 dükkanıyla Charming Shoppes Inc'ın ÅŸemsiyesi altında Catherine's Big Size, Fashion Bag ve Lane Bryant gibi markalar var. Bunlardan Lane Bryant, 1900 yılında Ohio'da Reynoldsburg kentinde ÅŸiÅŸman kadınlar için elbise üreten bir dükkan olarak doÄŸdu. Zaman içinde bütün ülkede dükkanlar açarak büyüdü. 1995 yılında markasını yeniden konumlandırmaya karar verdi. Ãœlkedeki ÅŸiÅŸmanlar ve obezlerin sayısı artmış, bunların arasında satın alma gücü yüksek olanların oranı yükselmiÅŸti. Lane Bryant, modayı yakından izlemek isteyen genç tüketicilere seslenmeye karar verdi. ŞİŞMAN GÃœZELDÄ°R FELSEFESÄ°Bunun için, önce ‘‘şiÅŸman güzeldir’’ felsefesini desteklemesi ve yayması, ÅŸiÅŸman karşıtı ayrımcılıkla mücadele etmesi gerekiyordu. ABD'de ne kadar ünlü ÅŸiÅŸman kadın varsa, bunların desteÄŸini alarak markasına çok ihtiyaç duyduÄŸu parıltıyı kazandırdı. Queen Latifah, Mia Tyler, Sex & City dizisinin oyuncularından Chris Noth, Roseanne gibi ünlü ÅŸarkıcı ve komedyenler Lane Bryant'ın sözcüsü olarak görevlendirildi, reklamlarına çıktı ya da moda ÅŸovlarında sunuculuk yaptı. DiÄŸer yandan da müşterilerle yakın bir temas kuruldu. Müşterilerin katılabileceÄŸi model yarışmaları düzenleniyor. Lane Bryant'ın web sitesinde de çeÅŸitli testler ve yazılarla müşterilere hizmet ediliyor. 1995'e kadar ÅŸiÅŸmanlar moda dünyasının dışında yer alıyordu. ÅžiÅŸmansan ÅŸunu giyemezsin, bunu giyemezsin gibi sözler o kadar çok tekrarlanıyordu ki, modayı izlemelerinin bir anlamı da kalmıyordu. Zaten modayı tayin eden lüks giyim üreticileri 44, hatta bazen 42 bedenin üzerinde çalışmıyorlardı bile. Layne Bryant'ın en önemli atılımı bu alanda oldu. Her yıl dünya modasının bellibaÅŸlı trendlerini büyük bedenlere yansıtan kıyafetler tasarlandı. Åžubat 2000'de ÅŸiÅŸmanların en çok ihtiyaç duydukları bir alana girdiler ve Cacique adında bir iç çamaşırı markası yarattılar. O güne kadar ÅŸiÅŸman kadınların da seksi bir iç giyime kavuÅŸmak istediÄŸini kimse düşünmemiÅŸti. Üç yıldır Cacique moda ÅŸovları New York'ta yapılıyor ve çok ilgi çekiyor. Geçen hafta New York'ta Manhattan Center Balo Salonu'nda Cacique'in yeni koleksiyonu büyük bir ÅŸovla tanıtıldı. ‘‘Kabare’’ teması üzerine kurulu ÅŸovda, seksi sutyenler, Asya'dan esinlenmiÅŸ kimonolar, Sevgililer Günü için tasarlanmış kırmızı iç çamaşırlar sergilendi.Lane Bryant'ın ABD'de 650 dükkanı bulunuyor. Åžimdilik ABD dışında bir ülkede dükkan açmayı düşünmüyor. Pop yıldızının iç çamaşırı koleksiyonuAvustralyalı Kylie Minogue, kendi adıyla moda markası yaratan pop ÅŸarkıcılarından biri. ‘‘Love Kylie’’ adını verdiÄŸi iç çamaşırı markasını, 2000'de kurdu. Çok ince, ufak tefek ve zarif bir kadın olan Kylie Minogue, bu özelliklerini yansıtan lüks iç giyim ürünlerinin tasarımında da fiilen çalışıyor. Love Kylie'nin Ä°lkbahar Yaz 2003 koleksiyonu geçen hafta bir defileyle sunuldu. Koleksiyon, Vamp (siyah ve kırmızı renklerde), Seduce (siyahtan pembeye kadar birçok renkte), Sheer Escape (dantel ağırlıklı), Diva (sadece siyah ve beyaz), Fever (kristal mavisi ağırlıklı) ve Cheekies (günlük kullanım için) gibi alt koleksiyonlardan oluÅŸuyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!