44 bedenin üzerinde seksi kıyafet üreten marka

Güncelleme Tarihi:

44 bedenin üzerinde seksi kıyafet üreten marka
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2003 00:11

Dünyanın en büyük ‘‘büyük beden imparatorluğu’’ ABD'de bulunuyor. 2200 dükkanıyla Charming Shoppes Inc'ın şemsiyesi altında Catherine's Big Size, Fashion Bag ve Lane Bryant gibi markalar var.

Bunlardan Lane Bryant, 1900 yılında Ohio'da Reynoldsburg kentinde şişman kadınlar için elbise üreten bir dükkan olarak doğdu. Zaman içinde bütün ülkede dükkanlar açarak büyüdü. 1995 yılında markasını yeniden konumlandırmaya karar verdi. Ülkedeki şişmanlar ve obezlerin sayısı artmış, bunların arasında satın alma gücü yüksek olanların oranı yükselmişti. Lane Bryant, modayı yakından izlemek isteyen genç tüketicilere seslenmeye karar verdi.

ŞİŞMAN GÜZELDİR FELSEFESİ

Bunun için, önce ‘‘şişman güzeldir’’ felsefesini desteklemesi ve yayması, şişman karşıtı ayrımcılıkla mücadele etmesi gerekiyordu. ABD'de ne kadar ünlü şişman kadın varsa, bunların desteğini alarak markasına çok ihtiyaç duyduğu parıltıyı kazandırdı. Queen Latifah, Mia Tyler, Sex & City dizisinin oyuncularından Chris Noth, Roseanne gibi ünlü şarkıcı ve komedyenler Lane Bryant'ın sözcüsü olarak görevlendirildi, reklamlarına çıktı ya da moda şovlarında sunuculuk yaptı. Diğer yandan da müşterilerle yakın bir temas kuruldu. Müşterilerin katılabileceği model yarışmaları düzenleniyor. Lane Bryant'ın web sitesinde de çeşitli testler ve yazılarla müşterilere hizmet ediliyor. 1995'e kadar şişmanlar moda dünyasının dışında yer alıyordu. Şişmansan şunu giyemezsin, bunu giyemezsin gibi sözler o kadar çok tekrarlanıyordu ki, modayı izlemelerinin bir anlamı da kalmıyordu. Zaten modayı tayin eden lüks giyim üreticileri 44, hatta bazen 42 bedenin üzerinde çalışmıyorlardı bile.

Layne Bryant'ın en önemli atılımı bu alanda oldu. Her yıl dünya modasının bellibaşlı trendlerini büyük bedenlere yansıtan kıyafetler tasarlandı. Şubat 2000'de şişmanların en çok ihtiyaç duydukları bir alana girdiler ve Cacique adında bir iç çamaşırı markası yarattılar. O güne kadar şişman kadınların da seksi bir iç giyime kavuşmak istediğini kimse düşünmemişti. Üç yıldır Cacique moda şovları New York'ta yapılıyor ve çok ilgi çekiyor.

Geçen hafta New York'ta Manhattan Center Balo Salonu'nda Cacique'in yeni koleksiyonu büyük bir şovla tanıtıldı. ‘‘Kabare’’ teması üzerine kurulu şovda, seksi sutyenler, Asya'dan esinlenmiş kimonolar, Sevgililer Günü için tasarlanmış kırmızı iç çamaşırlar sergilendi.

Lane Bryant'ın ABD'de 650 dükkanı bulunuyor. Şimdilik ABD dışında bir ülkede dükkan açmayı düşünmüyor.

Pop yıldızının iç çamaşırı koleksiyonu

Avustralyalı Kylie Minogue, kendi adıyla moda markası yaratan pop şarkıcılarından biri. ‘‘Love Kylie’’ adını verdiği iç çamaşırı markasını, 2000'de kurdu. Çok ince, ufak tefek ve zarif bir kadın olan Kylie Minogue, bu özelliklerini yansıtan lüks iç giyim ürünlerinin tasarımında da fiilen çalışıyor. Love Kylie'nin İlkbahar Yaz 2003 koleksiyonu geçen hafta bir defileyle sunuldu. Koleksiyon, Vamp (siyah ve kırmızı renklerde), Seduce (siyahtan pembeye kadar birçok renkte), Sheer Escape (dantel ağırlıklı), Diva (sadece siyah ve beyaz), Fever (kristal mavisi ağırlıklı) ve Cheekies (günlük kullanım için) gibi alt koleksiyonlardan oluşuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!