Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2006 00:00
Bu haftaki test sürüşünü tamamen kendim için yaptığımı baştan itiraf etmek istiyorum. Peugeot’un bundan 2 yıl önce piyasa sunduğu 407 modelinin station wagon versiyonunda gözüm vardı. Sonuçta bir station wagon sahibi olarak, eşimle birlikte ileride almayı düşündüğümüz potansiyel araçlar arasında yer alıyordu.
Ben de geçtiğimiz hafta 407’nin 2.2 litrelik dikkat çekici tasarıma sahip SW versiyonunu test danışmanlarımla (eşim ve kızım) birlikte denedim. Sonuç; diğer alternatifleri de test edip karar vermemiz gerekiyor.
Fransız üretici Peugeot’un 2004 yılında Avrupa’da piyasaya sunduğu modeli 407, farklı tasarımı ve sunduğu güvenlik özellikleri ile kısa sürede sınıfının dikkat çeken modelleri arasına girmeyi başardı. Markanın yeni tasarım anlayışını yansıtan ilk model olma özelliğini taşıyan 407, sedan versiyonunun yanı sıra sportif tasarımlı SW versiyonu ile özellikle benim çok dikkati çekmişti. Hatta sedan versiyonundan daha çok station wagon ile ilgilendiğimi itiraf etmeliyim.
Geniş ve çocuklu ailelere yönelik (tam bize göre) şık tasarımlı 407 SW’u bende bu hafta tamamen kendim için teste aldım. Çünkü bir station wagon kullanıcısı ve seveni olarak eşimle ileride almayı düşündüğümüz potansiyel araçlar arasında yer alıyordu. Sonuçta 2.2 litre benzinli motora ve 4 ileri otomatik şanzımana sahip Executive Premium donanımlı test aracının anahtar teslim satış fiyatı 81 bin 130 YTL olunca, bizim diğer alternatiflere de bakmamız gerektiğini anladık.
CROSSOVER GİBİ DURUYOR
Kişisel planlarımı geçip araca dönersem, tüm Peugeot modellerinde olduğu gibi tasarımın ön planda olduğunu söylemeliyim. Ön kısımda geniş havalandırma ızgarası ve çekik farları ile agresif bir görüntü oluşturan araç yan kısma geçildiğinde ise bir crossover gibi duruyor. 407 SW, sedan kardeşinden yanda ve arka kısımdaki farklılıkları ile ayrılıyor. Araca yandan bakıldığında C sütunu ile D sütunu arasındaki arkaya doğru yükselen cam dikkat çekiyor.
Aracın bir station wagon olmasına rağmen daha atletik durmasını sağlayan bu tasarım unsuru; D sütunundan sonra gelen ve arka bagaj kapağında bütün gibi duran cam yüzey ile birleşince ortaya çok farklı bir görüntü çıkmış. Arka kısımda yan kısımlara doğru kıvrılan stoplar ve bagaj kapağının ortasına yerleştirilmiş plakalığın yanlarında yer alan sis farları dikkat çekiyor.
PANAROMİK CAM
İç mekana geçildiğinde ise ön konsol farklı bir yapı sergiliyor. Şişkin yapıdaki konsol, uzun motor kaputunun iç mekandaki bir yansıması gibi duruyor. Krom kaplı gösterge panelinin çerçeveleri araca elit bir hava kazandırmış. İç mekandaki açık renk döşemeler aracın daha ferah bir atmosfer sunmasına yardımcı oluyor. 307 SW modelinde yer alan panaromik cam 407’nin içinde de ferah bir atmosfer yaratmış. Tamponun ortasına doğru inen bagaj kapağı araca yüklemeyi kolaylaştırıyor. 489 litrelik bagaj hacmine sahip olan 407 SW’un bu değeri arka koltukların yatırılması ile daha da artırılabiliyor.
ELEŞTİRDİĞİM YANLAR
407’ye ilişkin en büyük eleştirim klima da olacak. Belki de teste aldığım araçta bir problem vardı, ama klimanın yetersiz kaldığını söylemem gerekir. Kendi aracımda düşük ayarlarda bile 407 SW’nun yüksek ayarlarından daha iyi bir soğutma elde ediyordum. Ama dediğim gibi bu problem belki de test aracından kaynaklanıyordu.
5 yıldızlı güvenlik
Sunduğu güvenlik donanımları ile EuroNCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan 407 SW Executive Premium’da ABS, AFU, REF, CDS, ASR, ESP, ani frenlerde otomatik yanan 4’lü flaşörler, çift kademe açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, ön ve arka yolcu perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastıkları, arka yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor. Aynı zamanda araçta, lastik hava basıncı uyarı sistemi, hız sabitleme sistemi (Cruise control), yol bilgisayarı, far sensörü, park sensörü, yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, 4 kollu direksiyon simidi, ısıtmalı deri koltuklar, deri direksiyon simidi, deri vites topuzu, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, bel ayarlı sürücü ve ön yolcu koltuğu, elektrikli ön koltuk ayarları, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, elektrikli katlanır yan aynalar, iki bölgeli otomatik klima, arka yolcu bölümünde havalandırma bölümleri, soğutmalı, aydınlatmalı ve kilitli torpido gözü, koyulaştırılmış arka camlar, arka yan cam perdeleri, direksiyondan kumanda kollu radyo-CD çalar (Tek CD), bagajda 6’lı CD değiştirici, otomatik kararan dikiz aynası, yüksekliği ayarlanabilir eşya gözlü ön kol dayama ve bardak tutucu, Xenon farlar ve far yıkama sistemi, ön sis farları ve panoramik cam tavan standart olarak sunuluyor.
Şehir içinde yakıt tüketimi 14.2 litre
Bu haftaki test konuğumuz olan 407 SW’de 2.2 litre hacminde benzinli motor görev yapıyordu. 5650 d/d’de 160 beygir güç üreten motor 3900 d/d’de ise 220 Nm tork üretiyor. Araç ürettiği gücü 4 ileri otomatik şanzıman ile tekerleklere aktarıyor. Bu şanzıman aynı zamanda manuel olarak da kullanılabiliyor. 1571 kilogram ağırlığındaki 407 SW 0-100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede tamamlarken, maksimum 205 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu motor şehir içinde 100 km’de 14.2 litre yakıt tüketirken, bu değer şehir dışında 7 litreye düşüyor.