406 milyon YTL’ye çıktık, TME büyüme öykümüze heyecan kattı

Güncelleme Tarihi:

406 milyon YTL’ye çıktık, TME büyüme öykümüze heyecan kattı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2007 00:00

Hürriyet’in 2007’nin ilk yarısında reklam gelirini yüzde 44 artırarak 274 milyon YTL’ye, toplam gelirlerini ise yüzde 25 artırarak 406 milyon YTL’ye çıkardığını belirten Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, "TME’yi de bünyesine katarak yoluna devam eden Hürriyet’in büyüme öyküsü artık daha heyecanlı bir hale geldi, daha umut verici oldu" dedi.

2007 yılının ilk yarısında basılı reklam gelirini yüzde 40, on-line reklam gelirini ise yüzde 300 artırarak, toplam reklam gelirini 274 milyon YTL’ye çıkaran Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık, toplam gelirlerini ise yüzde 25 artırarak 406 milyon YTL’ye çıkardı. Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Trader Media East (TME) şirketini bünyesine katarak 400 milyon nüfuslu bir coğrafyada faaliyetlerini sürdüren Hürriyet’in büyüme öyküsünün artık daha heyecanlı bir hale geldiğini söyledi. Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık’ın 2007 yılının ilk yarısına ilişkin sonuçları analist ve yatırımcılarla paylaştı. Dünyanın önde gelen yatırım ve danışmanlık şirketlerinin de telekonferansla katıldığı toplantıda konuşan Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet’in büyümesinin daha umut verici olduğunu söyledi.

BÖLGENİN REKLAM LİDERİ: Hürriyet’in daha da genişleyen vizyonunu paylaşmaktan memnuniyet duyduğunu kaydeden Vuslat Doğan Sabancı, şöyle konuştu: "Hürriyet 60 yıldır Türkiye’nin lider gazetesi olmanın yanında 60 yıldır en büyük reklam mecrası. TME’yi alarak 10 farklı ülkede, 8 farklı kurda iş yapan gerçek bir çokuluslu şirket olduk. 400 milyon nüfuslu bu coğrafyada önde gelen reklam mecrası olma konumumuz pekişti. Gelirlerimizdeki artışta TME’nin alınmasının katkısı büyük."

336.5 MİLYON DOLAR: Hürriyet, Nisan 2007’de, TME’nin yüzde 67.3’ünü 336.5 milyon dolara satın almıştı. Böylece Avrupa Birliği üyesi Polonya, Macaristan ve Litvanya ile Rusya, Ukrayna, Hırvatistan, Belarus ve Kazakistan’da faaliyet gösteren TME, Hürriyet’e katılmıştı.

TME ETKİSİ İKİNCİ YARIDA: Altı aylık rakamların TME’nin sadece 2’nci çeyrek sonuçlarını içerdiğini anımsatan Vuslat Doğan Sabancı, TME’nin satın alınmasının asıl etkilerinin ikinci yarıda hissedileceğini söyledi. TME için yüzde 12-14’lük muhafazakar bir büyüme beklerken, yerel kurlarla yüzde 22.4 büyüme yaşadıklarını anlatan Vuslat Doğan Sabancı, aldıkları tasarruf önlemleri ve TME’nin Paris’teki merkezinin İstanbul’a taşınmasının ileriki günlerde mali tablolara olumlu yansıyacağını kaydetti. Sabancı, "Özellikle Moskova’da gayrimenkul sektöründeki gelişim TME’nin gelirlerine olumlu yansıyor. TME’nin faaliyet gösterdiği bütün ülkelerde reklam gelirleri inanılmaz büyüme potansiyeline sahip" dedi.

KUR RİSKİNİ DAĞITTIK:
Hürriyet’in artık gelirini 8 farklı para biriminde topladığını hatırlatan Sabancı, böylece kur oynamalarından kaynaklanabilecek riskleri dağıtabilecek bir yapıya kavuştuklarını söyledi. Vuslat Doğan Sabancı, "2006’da gelirlerimizin yüzde 95’i Türkiye’den yüzde 5’i Almanya’dandı. 2007’de ise bu yüzde 62 Türkiye, yüzde 30 Rusya ve eski Sovyet ülkeleri, yüzde 5 Avrupa, yüzde 3 Almanya şeklinde gerçekleşti" diye konuştu.

İnternette hem içeride hem dışarıda büyüyeceğiz

HÜRRİYET Gazetesi’nin haber potralı hurriyet.com.tr’nin 10 yılı geride bıraktığını belirten Vuslat Doğan Sabancı, internet alanındaki faaliyet ve hedeflerini şöyle anlattı: "hurriyet.com.tr’ Türkiye’nin en çok ziyaret edilen iki haber portalından biri. Dünyanın da ilk ondaki haber portalı niteliğinde. Bunun dışında 15 farklı internet sitemiz var. Yeni tanıtacağımız internet siteleriyle bu sayı 20’ye çıkacak. Bizim on-line reklam gelirlerimiz yüzde 300 arttı. Hem organik olarak hem de satın almalarla büyüyeceğiz. Satın almalar hem dışarıda hem de yurtdışında olacak. İstanbul ve Varşova’daki yazılım geliştirme merkezleri yeni ürünler geliştirecek."

Tiraj artışında fark yarattık

VUSLAT Doğan Sabancı, Hürriyet’in 2006 ve 2007’nin ilk yarısındaki tirajını da şöyle karşılaştırdı: "Bu dönemde gazete tirajlarındaki artış yüzde 1.7’yi ancak bulurken, Hürriyet, tiraj artışını yüzde 9.8 ile Türkiye ortalamasının neredeyse 6 katına çıkardı. Hürriyet’in reklamda büyümesi yüzde 3.7 olarak gerçekleşirken, gazete reklamı pazarının büyümesi ise yüzde 5 oldu. Hürriyet sadece yazılı basında değil, bütün medya içerisinde Türkiye’nin en büyük reklam mecrasıdır. Yüksek faizler reklam pazarının büyümesi önündeki engellerden biri. 2007 yılının son çeyreğinde düzelme bekliyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!