Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2003 13:43
Yöneticiler artık beyin avcıları tarafından 360 derece araştırılacak. Amrop Hever Türkiye, 360 Derece Beyin Avı ismini verdiği yöntemle, şirketler için en doğru yöneticileri bulmayı hedefliyor. '360 Derece Beyin Avı', şirketin ve adayların ihtiyaçlarının bütün yönleriyle belirlenmesi ve pozisyon için en uygun adayların bulunması esasına dayanıyor.
360 derece performans değerlendirme yıllardır şirketlerde yaygın olarak uygulanan bir yöntem. Bir kişinin yetkinliklerinin astları, üstleri, iş arkadaşları ve müşterileri tarafından değerlendirilmesi anlamına geliyor. Kişiye farklı kaynaklar tarafından geribildirim verilmesine olarak tanıyor.
Üst düzey yönetici arama ve yerleştirme şirketi Amrop Hever Group Türkiye şubesi bu yöntemi beyin avcılığında da kullanmaya başladı. Türkiye'de geliştirilen yöntem ile orta ve üst düzey yöneticiler, '360 Derece Beyin Avı' ile avlanacak. Hedef, şirketlere en uygun yönetici ya da yöneticileri bulabilmek.
'360 Derece Beyin Avı'nın temeli, şirketin ihtiyaçlarının bütün yönleriyle belirlenmesi ve pozisyon için en uygun adayların bulunmasına dayanıyor. Adayların kişiliklerinden beklentilerine, başarılarından hedeflerine kadar her boyutta 360 derece analiz edilmesini içeriyor.
FARKI ARAŞTIRMADA
360 Derece Beyin Avı'nın diğer yöntemlerden farkı araştırma metodojilerinde yatıyor. Yönetici bulma işinde, şirket, aday, sektör a'dan z'ye araştırılıyor. Bu yöntemin arkasında her yönüyle, ciddi bir araştıma yapma mantığı var. Amrop Hever, 360 Derece Beyin Avı ile sektörde kalite standartlarını da yükseltmeyi hedefliyor.
Şirket, 360 Derece Beyin Avı'nı iki aydır kullanıyor. Bu yöntemle yedi yönetici işe yerleştirilmiş.
Şirket geçtiğimiz hafta bu sistemi tanıtmak amacıyla bir toplantı düzenledi. Amrop Hever Group Türkiye yönetici ortağı Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş, doğru yöneticiyi 360 derece araştırma yöntemleri ile arayarak şirketlere yerleştirmenin ülke ekonomisine de katkı sağlayacağını söyledi. Geliştirdikleri sistemin doğru adayın hiç atlanmadan bulunmasını sağlayacağını savundu.
Sektörde doğru pozisyonlara en doğru yöneticinin yerleştirilmesi konusunda gerekli hassasiyetin gösterilmediğini belirten Akiş, doğru yöneticilerin şirketlere çağ atlattığını, verimliliklerini artırdığını ve kára geçirdiklerini kaydetti.
Yanlış yöneticilerin şirketler için çok maliyetli olduğunu ve İş Güvencesi Yasası'nın kabulüyle doğru yönetici seçmenin daha da önem kazanacağını söyledi.
Akiş, kendileri için yönetici adayı araştırmanın sadece bağlantılardan ve veri bankasından ibaret olmadığını ifade ederek, her pozisyon için sektörel ve sektörlerarası araştırmalar yaptıklarından söz etti.
Amrop Hever Group Türkiye yöneticisi Fazıl Akıncı, '360 Derece Beyin Avı'nın ülke ekonomisine ve şirketlerin yönetim biçimlerine değer katan bir yaklaşım olduğunu kaydetti. Amrop Hever'in dünya çapındaki deneyimini Türkiye'ye transfer ettiklerini belirtti.
Amrop'un stratejik ortağı olan İyi Şirket Danışmanlık yöneticisi Prof. Dr. Çelik Kurdoğlu, Amrop Hever ile gerçekleştirdikleri stratejik partnerlik ile 360 Beyin Avı'nın yönetim kurulu üyelerinin belirlenmesindeki başarısını kanıtlamayı hedeflediklerini söyledi. Şirketlerin fark yaratabilecekleri en önemli varlıkları olan liderler grubunun seçilmesinde, 360 Derece Beyin Avı'nın önemli bir faktör olacağını savundu.