Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2006 00:00
Japon otomobil üreticisi Daihatsu, küçük 4x4 modeli Terios’u 9 yıl sonra tamamen yenileyerek Türkiye’de satışa sundu. Güçlü ve dinamik bir tasarıma kavuşan Terios önceki modele göre büyüyen boyutları ile dikkat çekici bir yapıya kavuşmuş. 36 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulan yeni Terios’tan bu yıl 1500 adet satılması hedefleniyor.
KÜÇÜK 4x4 sınıfının iddialı modellerinden biri olan Daihatsu Terios, 9 yıl aradan sonra yenilendi. Geçtiğimiz hafta İzmir-Çeşme arasında gerçekleşen test sürüşünün ardından piyasa sunulan yeni Terios, öncüsüne göre daha şık bir tasarıma kavuşurken, büyüyen boyutları ile de daha konforlu bir araç haline gelmiş. Türkiye’de 36 bin 500 YTL’den satışa sunulan yeni Terios’tan Daihatsu yetkilileri 2006 yılında 1500 adet satmayı hedefliyor. 2007 yılında ise bu rakamın 2 bin 500 adedi aşması hedefleniyor.
DİNAMİK BAKIŞ
Yeni Terios’un dış tasarımına baktığımız zaman ön kısımda yer alan büyük far grubu araca dinamik bir bakış kazandırmış. Farların yanına kadar inen motor kaputu araca sağlamlık hissi kazandırıken; yan kısımdaki şişik çamurluklar ise aracı sportif bir havaya büründürmüş. Araca yandan bakıldığında büyüyen ön ve arka kapı genişleyen iç mekanın habercisi gibi duruyor. Kısa tutulan arka kısımda D sütunu cam ile sonlandırılarak aracın daha kaliteli bir görünüme kavuşması sağlanmış. Arka kısımda ise bagaj kapağına yerleştirilmiş stepne, aracın bir 4x4 olduğunu vurguluyor.
Küçük boyutlarına rağmen bir 4x4 olmasının getirdiği yükseklik avantajı ile sürücüsüne güven hissi veren Terios yenilenen iç mekanı ile dikkat çekiyor. Uzayan dingil mesafesi ile daha geniş bir iç mekan sunan Terios, 5 kişiye yeterli yaşam alanını sunuyor. İç mekanda üç kollu deri direksiyon simidi sportif yapısıyla dikkat çekerken, dairesel tasarlanmış gösterge paneli de hem şık hem de sportif bir görünüm sunuyor. Ön konsolda metal görünümlü plastik kullanılmış.
Orta konsolda özellikle havalandırma ızgaraları dikkat çekiyor. Eski otomobillerde kullanılanlara benzer bir tasarıma sahip olan havalandırma ızgarları, araçta hem yenilikçi hem de nostaljik özelliklerin bir arada kullanıldığını gösteriyor. Konsolun en üstünde dijital bir saat yer alırken onun altında ise müzik sistemi bulunuyor. Kapılara yerleştirilen metal görünümlü tutamaklar ise araç içersindeyken 4x4 ruhunun yaşanmasına katkıda bulunuyor. Yeni Terios’un bagaj hacmi ise 380 litre. Yeni Terios geliştirilmiş güvenlik teknolojisi, başarılı görüş açısı ve arazi kabiliyeti ile küçük bir araçtan çok daha fazlasını sunuyor. Sürekli 4 tekerlekten çekiş sisteminin kullanıldığı araçta üretilen güç, çekişin kuvvetli olduğu tekerleklere gönderiliyor.
Eski Terios’ta yer alan 1.3 litrelik motor, yeni Terios’ta yerini 1.5 litre hacminde 4 silindirli bir motora bırakmış. 6000 d/d’de 105 beygir güç üreten motor, 140 Nm’lik maksimum torkunu ise 4400 d/d’de üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanlı Terios 0-100 km/s hızlanmasını 12.4 saniyede gerçekleştirirken; 4 ileri otomatik şanzımanlı versiyonda bu süre 14 saniyeyi buluyor. Manuel şanzımana sahip Terios şehir içinde 9.8 litre, şehir dışında 7.1 litre yakıt tüketirken otomatik vitesli versiyonda ise bu değerler 0.1 litrelik bir artış gösteriyor.
İki farklı donanım
DX ve SX olmak üzere iki farklı donanım seviyesi ile Türkiye’de satışa sunulan Terios’un baz donanımlı versiyonu olan DX’te 16 inç alüminyum alaşım jantlar, sürücü-yolcu ve yan hava yastıkları, ABS, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, 4 hoparlörlü radyo-cd çalar, Immobilizer, far yükseklik ayarı, diferansiyel kilidi, elektrikli ön-arka camlar ve yan aynalar, arka sis farı standart olarak sunuluyor. Üst donanım olarak kabul edilen SX’te ise DX donanımına ek olarak dijital bilgi ekranı, fasılalı ön ve arka silecekler, deri direksiyon simidi, ön sis farları, tavan çıtaları, gövde rengi ön ve arka tampon standart olarak sunuluyor.