32 yılda 13 milyon sattı 6’ncı jenarasyonu ile büyük çıkış yaptı

Güncelleme Tarihi:

32 yılda 13 milyon sattı 6’ncı jenarasyonu ile büyük çıkış yaptı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 29, 2005 00:00

Volkswagen’in Golf ve Beetle’den sonra en çok satan modeli olan Passat’ın 6’ncı jenerasyonu, geçen Mayıs ayında Türkiye’de satışa sunuldu. Satışa sunulmasının ardından büyük ilgiyle karşılanan Yeni Passat’ta 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre FSI 115 beygir, 2.0 litre FSI 150 beygir benzinli ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel motor seçenekleri bulunuyor.Passat Türkiye’de Trendline, Comfortline ve Highline donanım paketleri ile 42 bin 522 YTL’den baÅŸlayan fiyatlarla satılıyor. Yeni Passat’da 12 yıl paslanmazlık, 3 yıl boya garantisi ve 2 yıl sınırsız kilometre mekanik garantisi veriliyor.Ãœnlü Türk tasarımcı Murat Günak VW Grubu Tasarım sorumlusu olduktan sonra, yeni bir marka imajı üzerinde çalışmalar yapmaya baÅŸlamıştı. Concept R (Roadster) ve Concept C (Cabriolet-Coupe) geleceÄŸin VW yüzünün tasarım olarak hangi doÄŸrultuda olacağını göstermiÅŸti. Yeni Passat şık çizgilere sahip ve krom çerçeveli ızgarasıyla markanın yeni imajı ve yeni yüzünü sergileyen ilk seri üretim otomobil oldu.AGRESÄ°F GÖRÃœNÃœME SAHÄ°PYeni tasarımıyla güçlü ve agresif bir görünüm sergileyen Passat, önceki modelin izlerini taşıyor. Aracın ön yüzündeki yenilikler tasarımın en dikkat çekici unsurları arasında yer alıyor. Krom çerçeve sayesinde bir madalyonu andıran radyatör ızgarası ise bu farkların başında geliyor. Radyatör ızgarasını çevreleyen krom çerçevesiyle aracın yeni ön yüzü, oldukça şık bir görüntü sergiliyor. Radyatör ızgarasından baÅŸlayan farların yanından kaputun üzerinde devam eden ‘V’ ÅŸekli ise yeni Passat’ın güçlü ve agresif görüntüsüne katkıda bulunuyor. Aynalarda yer alan sinyal lambaları da ilk bakışta fark ediliyor.Yeni tasarımı ve teknolojisiyle dikkat çeken Passat önceki modelden daha büyük bir otomobil. Yeni Passat eski jenerasyondan 62 milimetre (4.77 metre) daha uzun, 74 milimetre (1.82 metre) daha geniÅŸ ve 10 milimetre (1.47 metre) daha yüksek. Ayrıca Passat, 565 litre ile önceki nesle göre 90 litre daha fazla bir bagaj kapasitesine sahip. Öte yandan, selefine göre çok daha büyük bir otomobil olan yeni Passat’ın ağırlığında ise hiçbir deÄŸiÅŸiklik yok. Yeni Passat, 1348 kilogram ağırlığında.OTOMATÄ°K EL FRENÄ°Yeni nesil Passat’ın dikkat çeken en önemli özelliÄŸi ise Volkswagen tarafından bu araçta ilk kez sunulan teknolojik yenilikler. Yeni Passat’ta otomatik el freni ilk kez kullanılıyor. Konsolda direksiyonun solunda yer alan bir düğme aracılığıyla bu elektro-mekanik park freni aktif hale getirilebiliyor. Yeni modelde manuel el freninin kaldırılmasıyla birlikte dikkat çeken baÅŸka bir teknolojik yenilik ise ‘Auto-Hold’ fonksiyonu. Vites kolunun yanında bulunan bir düğme ile kullanılan bu sistem sayesinde yoÄŸun trafik ve yokuÅŸlarda araç durduÄŸunda fren pedalına basılmasına gerek kalmıyor. Auto-Hold butonuna basılmasıyla birlikte elektro-mekanik el freni aktif hale gelirken, gaz pedalına basılmasıyla birlikte de devre dışı kalıyor. Ayrıca, bütün Passat’larda entegre ‘disk silecekli’ fren sistemi standart olarak sunuluyor. Balatalar belli aralıklarla hafifçe diske bastırılıyor. Bu sayede ıslak yollarda disklerin üzerinde oluÅŸabilecek ince su tabakasını ‘siliyor’ ve fren mesafesini kısaltıyor.Yeni Passat’ta sunulan ilklerden birisi de Adaptif Hız Sabitleyicisi ACC (Adaptive Cruise Control). ACC sistemi sadece sürücü tarafından belirlenen hızı sabit tutmakla kalmıyor. Aynı zamanda, radyatör ızgarasının üzerindeki VW ambleminin arkasında yer alan bir radar sayesinde seyir hızını öndeki araca göre ayarlıyor ve güvenli sürüş mesafesini otomatik olarak koruyor.MOTOR SEÇENEKLERÄ°Volkswagen Passat üç benzinli motor ve geliÅŸtirilmiÅŸ bir doÄŸrudan enjeksiyonlu dizel motor ile Türkiye pazarına sunuldu.Passat’ın giriÅŸ modelinde 1.6 lt. 102 beygirlik motor mevcut. Dört silindirli direkt enjeksiyonlu 1.6 lt. FSI motor 115 bg ve 2.0 lt. FSI motor ise 150 beygir güce sahip. 1.6 litrelik 115 beygir gücündeki FSI motor 4000 d/d’de 155 NM tork üretiyor. Bu motor aracı 0’dan 100km/s hıza 11.4 saniyede ulaÅŸtırırken, 100 kilometrede ortalama 7.5 litre yakıt tüketiyor.2.0 litre FSI motor 6000 d/d’de 150 beygir güç, 3500 d/d’de 200 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlayan aracın ortalama yakıt tüketimi ise 8.2 litre.115 bg ve 150 bg benzinli motorlar altı ileri vitesli tiptronik ÅŸanzımanla seçilebiliyor. FSI motorun en büyük özelliÄŸi düşük devirlerde yakıt ekonomisi saÄŸlarken, yüksek devirlerde performans sunması. 250 beygir güç üreten 3.2 litrelik V6 FSI motor seçeneÄŸi ise bu yılın son çeyreÄŸinde sunulacak. 6’ncı nesil Passat’ta yer alan 2.0 litre 140 bg TDI motor 1800 d/d’de 320 Nm gibi yüksek bir tork deÄŸerine ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede tamamlayan otomobil, ortalama 5.9 litre yakıt tüketiyor. Bu motor seçeneÄŸinde (tiptronik versiyonda) DSG ÅŸanzıman bulunuyor. 2.0 litre TDI (ve sonra da V6 FSI de) otomatik çift kavramalı ÅŸanzıman (DSG) ile sunulacak. Bu ÅŸanzımanda altı ileri vites bulunuyor ve son derece çabuk bir ÅŸekilde vites deÄŸiÅŸtiriyor. DSG artı TDI ideal bir ÅŸanzıman kombinasyonu saÄŸlıyor; ilk kez otomatik ÅŸanzımana raÄŸmen dizel motorun düşük yakıt tüketimini korumak mümkün olabiliyor.Bilgisayar disketi ile birlikte doÄŸru1973 yılında satışa sunulan Volkswagen Passat, 32 yıllık tarihi boyunca 13 milyon adetlik satışa ulaÅŸtı. Passat, Golf ve Beetle’den sonra en baÅŸarılı VW modeli olarak biliniyor. Ä°lk Passat Emden fabrikasının montaj hattından çıkarken Willy Brandt, BaÅŸbakan olarak Almanya’nın kaderini elinde tutuyordu. Hillary Rodham ve erkek arkadaşı Bill Clinton, Yale Ãœniversitesi’nde hukuk okuyorlardı. Roger Moore, James Bond olarak ‘Live and Let Die’ filminde dünyayı kurtarıyordu. Pink Floyd, ‘The Dark Side of the Moon’ albümünü yayınlıyordu ve IBM de kiÅŸisel bilgisayar dönemine giden yolu açan ilk disketi sunuyordu. Ä°lk Passat ağırlığı düşük tutulan iki ya da dört kapılı, beÅŸ kiÅŸilik bir otomobildi. Pazardaki ilk tam yılında (1974) 133 bin adet Passat satılırken, Aralık 1976’ya gelindiÄŸinde bu rakam 1 milyon adete yükseldi. Geçen süre içinde beÅŸ nesli geride bırakan Passat’ın altıncı neslinin hayatı, 2005 Åžubat ayında Hamburg’ta tanıtılmasıyla baÅŸladı.Passat’ın güvenliÄŸine Euro NCAP’tan ‘5 yıldız’Yeni Passat Euro NCAP testinde yolcu koruması bakımından beÅŸ yıldız aldı. Passat böylece, Touran, Golf ve Touareg’den sonra art arda en yüksek güvenlik derecesine ulaÅŸan dördüncü Volkswagen modeli oldu. VW’nin baÅŸarılı modeli ayrıca, çocuk koruması bakımından da bugüne kadarki en iyi sonuç olan dört yıldızı almaya hak kazandı. Bu sonucun alınmasındaki en önemli neden, aracın son derece saÄŸlam olan yolcu bölümü. Bütünüyle, çok güçlü ve dayanıklı çelikten üretilen yolcu bölümü önden ve yandan çarpışmalarda yolcuları koruyor. Yeni Passat’ın gövdesi bu nedenle önceki modele göre yüzde 57 daha saÄŸlam. Yeni Passat’ta yolcuların güvenliÄŸi için altı hava yastığı bulunuyor. Ä°ki aÅŸamalı devreye giren bir sistem olarak tasarlanan ön hava yastıkları, yaralanma riskini azaltmak için çarpışmanın ÅŸiddetine göre farklı derecelerde ÅŸiÅŸiyorlar. Araçta yer alan tutma sistemleri, standart ESP ve isteÄŸe baÄŸlı ACC (Adaptif Hız Sabitleyici) sistemi gibi akıllı aktif güvenlik bileÅŸenleriyle tamamlanıyor. KLASÄ°K ANAHTAR YOKYeni modelde aracı çalıştırmak ve kapıları açmak için klasik anlamda bir anahtar kullanılmıyor. İçinde bir verici bulanan anahtarın kontaÄŸa yerleÅŸtirilmesi ve üzerinde bulunan düğmeye basılmasıyla araç çalışıyor. Ayrıca, bu yeni teknoloji Anahtarsız Araca BiniÅŸ ve Ä°niÅŸ (KESSY) sisteminin kullanılmasına olanak saÄŸlıyor. Kapı koluna dokunulmasıyla harekete geçen sistem, immobilizer ve alarmı devre dışı bırakarak aracın kapılarını açıyor. Bunun için anahtarın cebinizde veya çantanızda bulunması yeterli oluyor.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°/Ufuk SANDIKYeni Passat’ta üst sınıf havasıYenilenen ve eski jenerasyona göre büyüyen Passat, üst sınıfta yer alan bir otomobil havasına sahip. Ãœst sınıf gibi hissedilmesinde otomobilin lüks ve şık bir tasarıma sahip olması etkili oluyor.Ancak, Passat’ın üst sınıfa benzemesi sadece dış tasarımıyla sınırlı deÄŸil. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi, aksesuarlarının zenginliÄŸi ve sahip olduÄŸu teknoloji de Passat’ı bulunduÄŸu sınıfın sınırlarını zorlamasına neden oluyor. Passat’ta beni tek rahatsız eden ÅŸey, arka görüşün yetersiz olması. Bu durum, özellikle geri park ederken daha fazla dikkatli olmayı gerektiriyor. Testini gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz 2.0 lt. FSI motorlu Passat, görünümü kadar otomobilin üst sınıf performansa sahip olduÄŸunu da kanıtladı. Aynı zamanda, otomobilin yol tutuÅŸu ve direksiyonun tepkisi de hem sürücüye güven hem de keyifli bir sürüş saÄŸlıyor. Sahip olduÄŸu yeni teknolojilere raÄŸmen, satış fiyatıyla dikkat çeken yeni Passat, gördüğü ilgiyi hak ediyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!