OluÅŸturulma Tarihi: Mart 09, 2004 00:00
Otomobil pazarında düne kadar 10'u geçmeyen segment sayısı, son dönemde hızla artış gösteriyor. Otomotiv firmaları rekabetin giderek zorlaÅŸtığı son yıllarda tüketicilerin ilgisini çekebilmek için yeni segmentlere giriÅŸ yapıyorlar. Otomotivciler bu yeni sınıflar için milyarlarca dolarlık yatırım yapıyorlar.Söz konusu yeni sınıflardan biri de 2000'li yıllarda oldukça ilgi gören ve özellikle genç kesimin favorisi haline gelen ‘‘Coupe Cabrio’’ sınıfı. Tam bir keyif makinesi olan bu araçlar, taşıdıkları çift kimlik ile hem iki ayrı otomobil tadı veriyor, hem de gerekli ÅŸartlarda oldukça pratikler. Yaz aylarında cabrio zevkini yaÅŸatırlarken, kış günlerinde ve yağışlı havalarda şık birer coupe'ye dönüşüyorlar.Bu sınıfın öncüsü Peugeot... 206 CC modeli ile ilk ‘‘denemesi’’ yapılan bu sınıf, beklenenden fazla talep görünce, üyelerinin sayısı arttı. 206'yı Magane CC ve yeni Tigra Twin Top gibi otomobiller takip ederken, Peugeot da daha iddialı olan bir üst segmentteki modeli 307 ile kendini tazeledi.307 CC'ye genel olarak bakıldığında üst sınıf coupelerin kalitesine yakın kalitede olduÄŸu dikkatlerden kaçmıyor. Tasarım, donanım ve işçilik özellikleriyle pahalı alman coupe'leriyle boy ölçüşebilecek bu otomobil, hem cabrio halinde, hem de coupe halinde oldukça güzel bir tasarıma sahip. 307 CC'nin yüzü, 307 ailesinden tanıdık. Test aracımıza önden bakıldığında herÅŸey 307 ailesi ile aynı. Ancak 180 beygirlik versiyonda sis farlarına ev sahipliÄŸi yapan krom çitalı bir ön tampon görülüyor. Uzunlamasına çekik farlar ve damar çıkıntılarına sahip kaput, 307'ye kendine has bir görünüş saÄŸlıyor. 307 CC'nin ilk bakışta Peugeot olduÄŸunun anlaşılması, klasik Peugeot tarzındaki ön ızgara sayesinde oldukça kolay. Yandan bakıldığında 4 metre 35 cm'ye yaklaÅŸan uzunluÄŸuyla 307CC, diÄŸer 307'lerden ayrılıyor. Ön kaputun nispeten kısa olması ve neredeyse yere paralel uzanan A sütununun içindeki ön cam, yine 307 CC'nin kendine has olarak sergilediÄŸi tasarım özelliklerinden. Bagaj kapağının yüksek konumlandırılmış olması 307 CC'nin daha da şık görünmesini saÄŸlıyor. Åžekilleri yine bir Peugeot klasiÄŸi olan iri stop lambaları arka köşeleri dönerek yan tarafta kendilerini gösteriyorlar. 16 inçlik alaşımlı ve sportif jantlar, otomobilin sporcu kimliÄŸinin destekçileri. 307 CC'nin tavanı kapatıldığında, metal tavan ile A sütununun uyumu otomobilin cabriolet olduÄŸunu unutturuyor. Bombeli tavan 307 CC'nin safkan bir coupe görünümüne ve şıklığına bürünmesini saÄŸlarken, açılıp kapanma süresi 25 saniye. Peugeot 307 CC EuroNCAP güvenlik testlerinden dört yıldız aldı. Cabriolet otomobillerin kronik sıkıntısı olan karoser burulmasından dolayı ortaya çıkan sesler ve yol tutuÅŸ problemleri gibi sorunlara 307 CC'de rastlanmıyor. Bagaj hacmi üstü açık konumdayken 204 litre, üstü kapalı konumda ise 350 litre.307'nin iç mekanı da, 307 ailesinin diÄŸer üyeleriyle genel olarak aynı. Test aracımızda bulunan spor koltuklar ve beyaz renkli deri döşeme, alüminyum görünümlü orta konsol ve vites kolu, beyaz zeminli sportif göstergeler gibi detaylar 307 CC'nin diÄŸer 307'lerden farklarından bazıları.307 CC'de kullanılan motor, Peugeot'nun 206 GTI modelinden hatırladığımız 2 litrelik 138 beygirlik motorun aynısı. Ãœstten çift egzantrikli ve 16 sübaplı olan bu motor, yüksek devirlerde kullanıldığında performanslı denebilir. Ancak boÅŸ ağırlığı 1.5 tona yaklaÅŸan 307 CC'yi ataÄŸa kaldırmakta zaman zaman zorlanan motor, orta devirlerden itibaren gürültülü çalışıyor. Maksimum torkun da 4100 d/d gibi yüksek sayılabilecek bir devirde elde ediliyor olması, performansı ve yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor. Test aracımız, otomatik vites olmasının da etkisiyle yakıt tüketiminde pek de cimri olmadığının sinyallerini verdi. 4 ileri otomatik ÅŸanzıman, motorla genel olarak uyum içinde çalışıyor ve istendiÄŸinde viteslerin manuel olarak deÄŸiÅŸtirilebilmesine olanak saÄŸlıyor.Fransız otomobillerinin genetik özelliÄŸi olan üstün yol tutuÅŸ özellikleri, 307 CC'de de görülüyor. 205/55R16 ebadındaki lastikler de, görevlerini hakkıyla yerine getiriyorlar. 307 CC'nin frenaj performansı da, yüksek ağırlığa raÄŸmen baÅŸarılı.Test aracımız 307 CC, 138 beygirlik motor versiyonu ve otomatik vites seçeneÄŸine sahip olarak, 59 milyar 500 milyonluk anahtar teslim fiyatına sahip. ABS, ESP, EBD, ASR, EVA, yaÄŸmur sensörlü silecekler, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve bagaj kapağı, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, yükseklik ayarlı koltuk, otomatik klima, soÄŸutmalı torpido gözü,, deri direksiyon simidi, radyo CD çalar ve 5li CD deÄŸiÅŸtirici standart donanım listesinde. Peugeot hem coupe hem cabrio segmentinin öncülüğünü yapıyor. 206 CC Coupe Cabrio modeliyle büyük baÅŸarı kazanan Peugeot, ÅŸimdi de çok satan 307'nin CC modeliyle iddasını sürdürüyor. Türkiye'de satışa sunulan 307 CC'nin 138 beygirlik motor versiyonunun fiyatı 59 milyar 500 milyon lira.Teknik verilerSilindir sayısı: 4Silindir hacmi: 1997 ccMaksimum güç: 138 bg/ 6000 d/dMaksimum tork: 190 Nm/ 4100 d/dÅžanzıman: 4 ileri otomatikBoÅŸ ağırlık: 1488 kgBagaj hacmi: 204/350 litreYakıt tüketimi ÅŸehir içi: 13.1 lt/ 100 kmHızlanma: 0-100 km 12 snMaksimum hız: 204 km/sLastik ebadı: 205/55 R16Â
button