Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2007 00:00
Online alışveriş sektöründe yüzde 45’lik payı bulunan hepsiburada.com’un Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Yılbaşı alışverişinde büyük patlama var. 3 saniyede bir sipariş alıyoruz" dedi. Siparişlerin yüzde 90 artış gösterdiğini belirterek, "2007 ciromuz 152 milyon doları bulacak" dedi.
YILBAŞI öncesi piyasalarda yaşanan canlılık, online alışveriş sektörünü de olumlu etkiliyor. Online alışveriş sektöründe yüzde 45 pazar payı bulunan hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Yılbaşı alışverişinde büyük bir patlama yaşıyoruz. 3 saniyede 1 ürün siparişi alıyoruz. 24 saat 2 vardiya devam ediyoruz" dedi. Kaan Dönmez, online alınan sipariş ve teslim edilen ürün sayısının, aralık ayının ilk haftasına göre yüzde 60 oranında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ise yüzde 90’ın üzerinde arttığını söyledi.
CİRONUN YÜZDE 10.5’İ ARALIKTA: Kaan Dönmez, hepsiburada.com’un 2006 yılı satış cirosunun 78.5 milyon dolar olarak gerçekleştiğini, bu yıl sonunda da 152 milyon doları bulacaklarını söyledi. Dönmez, bu yıl beklenen satış cirosunun yüzde 10.5’inin aralık ayı içinde gerçekleşeceğini belirtti.
ALIŞVERİŞ SON ANA KALDI: Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, bu yıl bayram tatilinin aralık ayının üçüncü haftasına denk gelmesi ve yılbaşı siparişlerinin yılın son haftasına kalması nedeniyle online yılbaşı alışverişinde büyük bir patlama yaşadıklarını belirtti. Dönmez, "Müşterilerimiz hediye siparişlerini ister istemez bu yıl son saniyeye bıraktı. Hepsiburada.com olarak yılın en yoğun dönemini yaşıyoruz. Günün en yoğun döneminde her 3 saniyede 1 ürün siparişi alıyoruz" dedi.
24 SAAT İKİ VARDİYA: Yılbaşı arefesinde de paket gönderimlerinin devam edeceğini söyleyen Dönmez, şöyle konuştu: "Bu nedenle 24 saat 2 vardiya halinde ürün paketleme ve gönderim işlemleri devam ediyor. Yoğun sipariş nedeniyle son dakikaya kadar müşterilerimize ürün göndermeyi sürdüreceğiz. Son haftanın ilk 4 gününde 51 bin 824 adet ürün sipariş edildi, geçen yıl bu rakam 23 bin 597 olmuştu. Ürün sayısında daha ciddi bir artış var. Bu yıl ilk 4 gün ciromuz 3 milyon 750 bin YTL oldu. Geçen yıl bu rakam aynı dönem için 1 milyon 950 bin YTL idi."
İŞ YÜKÜMÜZ ARTIYOR: Yılbaşı alışverişi gibi özel dönemlerde hepsiburada.com’un yurtdışındaki büyük internet mağazaları gibi kapasitesinin üzerinde sipariş aldığını belirten Dönmez, bu dönemde ürünlerin hediye paketi yapılması dolayısıyla iş yükünün çok daha fazla arttığını dile getirdi.
Yılbaşına yarım saat kala TV sipariş eden de oldu
Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, kendilerine gelen ilginç siparişler konusunda da şöyle bir örnek verdi: "Geçen yıl yılbaşına yarım saat kala televizyon siparişi verip, yılbaşından önce elimde olsun diyen bir müşterimiz olmuştu. Elbette bu saatte siparişi yetiştirmemiz mümkün değil, ancak son dakikada hediye almak isteyen müşterilerimiz için yeni bir uygulamayı hayata geçirdik."
Hepsiburada.com’da 100 bine yakın ürün satışa sunuluyor
1998 yılında kurulan hepsiburada.com, 1.5 milyona yaklaşan kayıtlı üyeye hizmet veriyor. Aylık ortalama 3.5 milyona tekil kullanıcının ziyaret ettiği online mağaza, bilgisayardan ev elektroniğine, tekstilden mobilyaya kadar 26 kategori altında 100 bine yakın ürünü satışa sunuyor. Hepsiburada.com, Deloitte, Türkiye Bilişim Derneği gibi saygın kuruluşlarca elektronik ticaret sektörüne ilişkin verilen; son 5 yılın en hızlı büyüyen şirketi, en iyi online mağaza gibi alanlarda çok sayıda ödül kazandı.