OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 08, 2005 00:00
CITIGROUP, özel bir kargo ÅŸirketi olan UPS aracılığıyla bir alt birimi olan CitiFinancial’a transfer yaparken ABD’deki 3,9 milyon müşterisine ait bilgilerin kaybolduÄŸunu duyurdu. Bu miktarın, müşteri ya da çalışanlara ait bilgilerin kaybolması konusunda bugüne kadarki en büyük rakam olduÄŸu belirtildi. ABD’nin en büyük finansal hizmetler ÅŸirketi olan Citigroup, müşterilerine ait kayıtların Texas’taki bir kredi bürosuna transferi sırasında UPS tarafından kaybedildiÄŸini bildirdi. Kayıtların CitiFinancial müşterilerinin yanı sıra, bu hizmete dair eski hesabı bulunan 50 bin müşterinin bilgilerinin de kaybolduÄŸu ifade edildi. Citigroup’un bilgileri kaybolan müşterilerine gönderdiÄŸi bir mektupta söz konusu bilgilerin sosyal güvenlik numarası, isimler, hesap geçmiÅŸi, mevcut ve eski müşterilerin kredi bilgilerini içerdiÄŸi belirtildi. Mektupta ayrıca, ÅŸirketin söz konusu bilgilerin uygun olmayan bir ÅŸekilde kullanılacağına inanması için herhangi bir sebebin bulunmadığı da ifade edildi. Åžu ana kadar bu bilgilerin herhangi bir yetki dışı faaliyette kullanıldığına dair bilgi alınmadığının belirtildiÄŸi mektupta, söz konusu bilgilerin kullanılarak müşteriler adınaymış gibi yeni borçlar alınmasının mümkün olmadığının da altı çizildi. Bank of Amerika geçtiÄŸimiz Åžubat ayında 1,2 milyon kredi kartına ait bilgileri kaybettiÄŸini duyurmuÅŸ, geçtiÄŸimiz ay da CNN, Time Dergisi, AOL ve diÄŸer bir çok ÅŸirketi bünyesinde bulunduran Time Warner, 600 bin mevcut ya da eski çalışanına ait bilgileri kaybettiÄŸini açıklamıştı. Â
button