Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2007 00:00
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, Damat/Tween/ADV ve Pirelli’nin sponsorluğunda üçüncüsünü düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de kazananlar belli oldu.
20 Eylül 2006 tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 51 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 23 bin otomobilseverin kullandığı 270 bin oyla belirlenen 17 segmentin en beğenilen modelleri 8 Şubat Perşembe günü Ceylan InterContinental Otel’de düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, Damat/Tween/ADV ve Pirelli’nin sponsorluğunda üçüncüsünü düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de kazananlar belli oldu. 20 Eylül 2006 tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 51 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 23 bin otomobilseverin kullandığı 270 bin oyla belirlenen 17 segmentin en beğenilen modelleri 8 Şubat Perşembe günü Ceylan InterContinental Otel’de düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
ARTIK OTOMOBİL SEÇMEK ZORLAŞTI
Hürriyet Gazetesi Yayın Koordinatörü Fikret Ercan, ödül töreninde yaptığı konuşmada, otomobilin artık vazgeçilmez olduğunu belirterek, "Otomobil modellerinin sayısı o kadar arttı ki, flört seçmekten daha zor hale geldi. Otomobil segmentlerinin sayısı sevgili segmentlerini bile geride bıraktı. Otobil yarışması bu seçimi yapmakta önemli bir rol oynuyor" dedi. Otomobil sektörünün Türkiye’de yaşamın bir parçası ve ekonominin de lokomotifi haline geldigini söyleyen Ercan, şöyle devam etti: "Yaşam partneri olan otomobilleri satın alırken sevgili seçiminden daha seçici davranıyoruz. Yaşamımızın bir paçası olan otomobiller, zevklere göre birçok segmente bölündü. Otobil yarışması, Hürriyet okurlarının ağırlıklı olduğu kesimin tercihi. Biz de otomotiv sektörüne Otobil gibi büyük organizasyonlarla renk getirmeye çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıllara göre artan oy kullanım sayısı da Otobil’in daha da büyüdüğünün bir göstergesi."
40 MARKANIN 300’ÜN ÜZERİNDE MODELİ
Törende konuşan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci ise otomotiv sektörünün Türk ekonomisinin lokomotif sektörü olduğunu belirterek, "Gerek ihracat gerek satışlar gerekse yarattığı istihdamla otomotiv sektörü Türkiye’nin en önemli gücü oldu. Bu güce bağlı olarak Türkiye’de uluslararası markalar hem üretim hem de satış ağı olarak yatırımlarını hızla artırıyor" dedi. Türkiye yollarında 40’ın üzerinde markanın 300’ün üzerinde modelinin olduğunu kaydeden Özpeynirci, "Bu rakam hızla artıyor. 2007 yılında 60’ın üzerinde yepyeni model piyasaya girecek. Bu durum çok büyük bir rekabeti de beraberinde getiriyor. İşte bu noktada Otobil yarışması büyük önem taşıyor. Sektör için çok önemli bir referans ve marka haline gelen Otobil yarışmasında birinci olmak artık rekabette büyük avantaj yaratıyor" diye konuştu.
270 BİN OY VERİLEN ÖNEMİ GÖSTERİYOR
İnternet üzerinden yapılan oylamada otomobilseverler, Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçmek için en az 5-6 dakikalık bir süre ayırdılar. Dünya çapında internet sitelerinin abonelik için kullandıkları sistemle, www.hurriyet.com.tr, www.arabam.com, www.e-kolay.com ve www.cnnturk.com.tr siteleri üzerinden oy kullanmak isteyenler önce bazı soruları içeren bir form doldurduktan sonra elektronik posta adreslerine gönderilen şifreyle oylama yaptılar. Yeni sistemle bir kez oy kullanan bir daha oy kullanamadı. Diğer taraftan doldurulan form oy kullananların, cinsiyeti, yaşı, otomobil sahipliği, sahip olduğu otomobil markası gibi bazı temel soruları içeriyordu. Bu uzun sürece rağmen 23 bin kişinin 270 bine yakın oy kullanması, Otobil yarışmasına daha doğrusu otomobillere gösterilen önemi ortaya koyuyor. Oy dağılımına baktığımızda ise finalist otomobilleri belirlemek için 10 bin 109 kişi 156 binin üzerinde oy kullanmış. Bu oylamayla 17 segmentin en beğenilen 51 modeli birincilik için mücadele etmeye başladı. Bu aşamadan sonra 11 bin 980 kişi de yaklaşık 112 bin oy kullanarak nihai sonucu belirledi.
ASIL BELİRLEYİCİ HALK OYLARI OLDU
Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması Otobil’de ilk start 20 Eylül 2006 tarihinde verilmişti. Bu tarihten Kasım ayı sonuna kadar 17 farklı kategoride kullanılan halk oylarının sonucunda her segmentin en beğenilen 3 modeli finalist olmayı başardı. Finale kalan bu 51 aday otomobil ise otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan ve hepsi temsil ettiği dallarda öncü olan kişilerden oluşan Otobil jürisi tarafından 7 Aralık’ta Autodrom pistinde test edildi ve oylandı. Jüri üyeleri tarafından verilen oylar yarışmayı yalnızca katsayı olarak etkiledi. Böylece, 17 segmentte yılın en beğenilen otomobilleri halkın oyları sonucunda seçilmiş oldu.