Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2008 00:00
Shell&Turcas İcra Başkanı George Spanoudis, ortak girişimin iki yılda 263 milyon dolarlık yatırım yapıp, başarılı bir birleşmeye imza attığını belirterek, "Türklere özgü bu başarıyı Fransa’da ders olarak anlattık" dedi. Spanoudis, ayrıca ’sıfır kaza’ üzerinde çalıştıklarını, Türkiye’de, "Burada kaza olur" mantığını değiştiremediklerini söyledi.
SHELL&Turcas Petrol A.Ş. (STAŞ) İcra Kurulu Başkanı George Spanoudis, ortak girişimin kurulduğu Temmuz 2006’dan bugüne kadar 263 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, "2 yıl önce koyduğumuz bütün hedeflere ulaştık. Ancak ’burası Türkiye,
trafik kazaları olur’ mantığını değiştiremedik" dedi. Dünyada şimdiye kadar sektörde çok sayıda birleşme ve satın alma gerçekleştirildiğini, ancak çoğunun vaat edilen başarıyı sağlayamadığını söyleyen Spanoudis, "Shell ve Turcas birleşmesinin çok başarılı oldu. Bu başarının altında Türklerin imzası var. Tamamen Türklere özgü bu başarıyı Fransa’da ders olarak anlattık" diye konuştu.
Cumhuriyet’le yaşıtSpanoudis, ortak girişimin kuruluşundan bu yana geçen iki yılı değerlendirdiği toplantıda yaptığı konuşmada, Shell’in dünyada 1907’de kurulduğunu, 140 ülkede faaliyet gösterdiğini, 100 bin çalışanı, 46 bin civarında istasyonu bulunduğunu ve günde 3.5 milyon varil petrol ürettiğini kaydetti. Shell’in Türkiye’de 85 yıldır faaliyet gösterdiğinin altını çizen Spanoudis, "Cumhuriyet’in kurulduğu 1923’ten beri Türkiye’deyiz. Temmuz 2006’da ise Turcas ile yüzde 70 paya sahip olduğumuz STAŞ’ı kurduk" dedi.
6 ülkeden biriShell’in büyüme stratejisi açısından Türkiye’yi Asya’dan Avrupa’ya açılan kapı olarak gördüklerini vurgulayan Spanoudis, şöyle konuştu: "Avrupa pazarında büyüme oranlarının azalıyor. Dolayısıyla Doğu’ya bir kayma var. Biz de Shell olarak kendilerinin de Doğu’ya yöneliyoruz. Türkiye’yi bu konuda kilit ülke olarak değerlendiriyoruz. Hindistan, Çin, Endonezya, Malezya, Rusya ile birlikte Türkiye’yi en hızlı büyüme potansiyeline sahip 6 ülke olarak görüyoruz."
150 milyon dolarShell&Turcas ortak girişimin kuruluşundan bu yana geçen iki yılda 263 milyon dolarlık yatırım yaptıklarına işaret eden Spanoudis, "İstasyon görsel yenileme çalışmalarına 40 milyon dolardan fazla yatırım yapıldı. 2007 sonuna kadar 180 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirildi. 2008 için planladığımız yatırım miktarı ise 140-150 milyon dolar civarında" diye konuştu. Sağlık, emniyet ve çevre alanında 2007 sonuna kadar 11 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirten Spanoudis, bu program çerçevesinde akaryakıt taşıyan kamyon sürücülerine eğitim verdiklerini söyledi.
8 ayda sıfır kazaKamyon sürücülerinin yanı sıra eşlerine de eğitim verdiklerinin altını çizen Spanoudis, "Trafikte sıfır kaza için yakında sürücülerin çocuklarını da eğitime dahil edeceğiz" dedi. Dünya çapında iyi bir performansa sahip olduklarını söyleyen Spanoudis, "Türkiye’de sıfır kaza hedefimiz vardı. Bu hedefi 8 aydır gerçekleştirdik. ’Burası Türkiye olur böyle şeyler’ mazeretini kabul etmiyoruz. Türkiye sahip olduğu potansiyelin farkına varmalı" diye konuştu.
10 numara yağ ile otogaz pazardaki dengeyi bozduGEORGE Spanoudis, GSYİH ile akaryakıt satışları arasındaki dengenin bozulmasında kaçakçılığın etkisinin sorulması üzerine, ise şu yanıtı verdi: "Kaçakçılığın bu paralelliğin bozulmasında umarım önemli payı yoktur. Akaryakıt satışları ile GSYİH büyümesi arasındaki dengeyi bozan iki unsur var. Biri 10 umara yağ, diğeri de oto LPG’nin devlet tarafından sübvansiyonu. Hükümetin burada devreye girerek bazı tedbirler alması gayet iyi bir şey."
Dünyanın en iyi üçüncü Shell istasyonu İstanbul’daMÜŞTERİ memnuniyetini esas alan "farkı yaratan insandır" uygulaması ile istasyonlarda yüzde yüz müşteri memnuniyeti hedeflediklerini belirten George Spanoudis, "Shell’in dünya çapında düzenlediği programda İstanbul Bağcılar’daki Kirazlı İstasyonu dünyadaki 13 bin istasyon arasında 3’üncü olarak büyük bir başarıya imza attı" dedi.
Yüzde 6’lık büyüme akaryakıt sektörüyle örtüşmediGEORGE Spanoudis, benzin satışlarında küresel bir yavaşlama olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Türkiye’de geçen yıl GSYİH bazındaki büyüme yüzde 6 oldu. Bu, GSYİH artışı ve akaryakıt sektöründeki büyüme örtüşmedi. Bazı olumsuzluklara rağmen piyasada çok büyük bir felaket yaşandığını düşünmüyorum. Sektör geçen yılki kadar olmasa da büyümeye devam ediyor."