Hasan AY / İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2006 00:00
İstanbul’da 56 noktada birden devam eden kavşak ve yol düzenleme çalışmaları 2008 sonuna kadar sürecek.
OKULLAR kapandı, tatilciler İstanbul’u terk etti ama 56 noktada süren kavşak ve yol düzenleme çalışmaları nedeniyle kentte
trafik çilesi bitmedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan, raylı sistemin 250 kilometreye ulaşacağı 2008 yılı sonuna kadar inşaatların devam edeceğini söyledi. Bozdoğan, "Vatandaş sıkıntı çekiyor, şikayetlerinde haklı, ama bunu yapmazsak ömür boyu sıkıntı olacak. Çok daha kötü olacak" dedi.
Rafet Bozdoğan, yol ve kavşaklarla ilgili 130 tane daha projeleri olduğunu belirterek, "İstanbul’un yol ve kavşak inşaatlarının 2008 yılı sonuna kadar bu hızda devam etmesi gerekiyor. 2009 yılında ortalama 250 km raylı sisteme kavuşunca yol ve kavşak çalışmalarını azaltabiliriz" dedi.
116 ulaşım projesinin 200’ün üzerine çıkartıldığını anlatan Bozdoğan, "70 proje bitti. 130 tane daha proje yapacağız. Büyük çoğunluğunu bu dönemde yapmak istiyoruz. İstanbul’un minimum 250 kilometre raylı sisteme ihtiyacı var. Nüfus, araç sayısı ve optimum raylı sistem ağına erişim 4-6 yıl gerektirdiği için karayolu yapmak zorundayız. Vatandaş sıkıntılarında haklı, ama bunu yapmazsak ömür boyu sıkıntı olacak. Çok daha kötü olacak. 3-4 ay sıkıntı veriyoruz, daha sonra ortalığı toparlıyoruz. Projelerin hepsi kendi mühendislik süreleri içinde bitirilecek" diye konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’tan önceki belediye başkanları döneminde yılda ortalama 2,8 kilometre raylı sistem yapıldığını belirten Bozdoğan, "Kadir Bey’in döneminde yılda 12,5 kilometre yapıldı. 75 kilometre sistem inşaatı devam ediyor. 90 kilometre daha uygulama aşamasındayız. 2007’de inşaatına başlayacağız. Raylı sistemi ihmal etmiyoruz. Günde 58 metre tünel kazıyoruz, bu rekor" diye konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ulaştırma Bakanlığı’nın raylı sisteme 6 milyar dolarlık yatırım yaptığını anlatan Bozdoğan, "Yaptığımız 75 kilometre raylı sistemin maliyeti 3,5 milyar dolar. Marmaray tüp geçidi 950 milyon dolar, banliyö hatlarının yenilenmesi 1,5 milyar dolar" dedi.