Umut ERDEM/ANKARA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2008 00:00
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, "50 milyon turist 50 milyar dolar gelir" hedefine ulaşmak için, 2008 Pekin Olimpiyatları’nda atağa kalkıyor. Bakanlık, olimpiyatlar süresince reklam kampanyası yürütecek.
Yarışmaların yapıldığı tüm şehirlerde gerçekleşecek kampanyanın sloganı "Enerjik Bir Yazı Türkiye’nin Farklı Renklerinde Yaşa" (Passionate Summer, A Colorful Life in Turkey) olarak belirlendi. Bakanlığın temmuz, ağustos ve eylül aylarında yapacağı tanıtım çalışmaları şöyle:
6000 takside şoför koltuğu arkasındaki panoda poster reklamları.
Pekin’in işlek caddesi Wangfujing’i alışveriş merkezi Oriental Plaza’ya bağlayan ve metro giriş çıkış koridoru olan pasajda 12 adet ışıklı pano reklamları.
Temmuz-ağustos ayı boyunca Pekin Havaalanı ile şehir merkezi arasında çalışan havaalanı otobüslerinde (168 otobüste-günde 16 spot) toplam 1788 defa 20 saniyelik tanıtım filmleri gösterimi.
150 spor kulübünde 900 panel reklamı.
Pekin’deki 131 adet 2-4 yıldızlı otellerin lobi ve asansöründe 639 çerçeve resim.
Qıngdao Kenti’nin en işlek caddelerinden 301, 320, 302 ve 208 nolu otobüs hatlarında 12 otobüs giydirme reklamı.
Su sporları yarışlarının izleneceği deniz kenarı yürüyüş ve araç yolu boyunca 5 ayda 50 ışıklı pano reklamı.
Şanghay’da günde 1,5 milyon insanın ziyaret ettiği Nanjing Lu yaya yolu alışveriş sokağında sadece akülü araçların çektiği 6 mini otobüsün giydirilmesi.
Pekin’de 230 otel odasına konulacak 100 bin adet özel Pekin şehir haritasında Türkiye reklamları.
Olimpiyat köyünde 200 ışıklı pano.
Wangfujing Caddesi’ne yakınındaki CITS binasında dev billboard reklamı.
Pekin-Şangay arasındaki yolcu trenlerinde 136 adet çerçeve resim reklamı.