Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2002 15:21
‘EuroSim' öğrencilerin Avrupa Birliği'nin (AB) işleyiş sistemini uygulayarak görmelerini amaçlayan bir organizasyon. Bu yıl Prag'da gerçekleşen etkinlikte yedi ülkenin 22 üniversitesinden 200 öğrenci bir araya geldi. Kıbrıs, AB'nin genişlemesi ve Güvenlik ve Savunma Politikalarını tartıştı. Türkiye'yi Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri temsil etti.
Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) giriş mücadelesi Türk dış politikasını meşgul etmeye devam ediyor. Siyasetçiler Brüksel'in kapısını aşındırırken çeşitli ülkelerden gelen üniversite öğrencileri Prag'da AB'yi tartıştı.
AB toplantılarının canlandırılmasıyla Ocak ayında gerçekleşen 'EuroSim 2002'de öncelikle AB'nin genişlemesi ve Kıbrıs konuları ele alındı.
Yedi ülkenin 22 üniversitesinden 200 öğrenciyi bir araya getiren konferansta Türkiye'yi Boğaziçi Üniversitesi'nden altı öğrenci ve bir mezun danışman temsil etti.
New York'taki 15 devlet üniversitesinin kurduğu bir konsorsiyum tarafından düzenlenen Avrupa Birliği Simülasyonu 'EuroSim 2002' 03-06 Ocak arasında gerçekleşti.
Öğrenciler etkinliğe Boğaziçi Üniversitesi ve Vivident'in yaratıcısı Perfetti-Van-Melle'in finansal desteğiyle katıldılar.
Prag'da University of Economics'in ev sahipliği yaptığı etkinliğe New York'tan 15, Bulgaristan, Yunanistan, Almanya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye'den birer üniversite katıldı. Etkinlik 200 öğrenciye ev sahipliği yaptı.
Öğrenciler dört gün boyunca AB'ye üye ve aday ülkelerin üst düzey parlamenterlerinin rolünü oynadı. Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikaları, AB'nin genişlemesi ve Kıbrıs sorununu tartıştılar.
Türkiye'yi Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden Onur Acar, Özden Akbaş, Esra Toplu, Meltem Tokatlı, Ayşe Özden ve Sezen Özgür temsil etti. Öğrencilerin danışmanlığını Boğaziçi Üniversitesi mezunu Demet Yezgi üstlendi.
Öğrenciler bu katılımın kendileri için özel bir önem taşıdığını vurguluyorlar: ‘‘Geçen yıl konferansta 'Gıda Kalitesi ve Güvenliği' tartışıldı. Bu yıl ise Türkiye ve Kıbrıs'ı merkez alan çok sayıda konu görüşüldü.‘‘
EuroSim 15 yıldan bu yana AB üyesi ve aday ülke öğrencilerinin katılımıyla yapılıyor. Amacı AB'yi daha iyi tanıtmak ve bu alanda çalışmalarını teşvik etmek. Öğrenciler bunu stratejik kişilerin rollerini birebir oynayarak gerçekleştiriyor.
Öğrenciler; ‘‘Bunlar zaten AB'nin şu an gündemine olan konular. Bizim vardığımız sonuçlar belki yeni bir pencere açabilir. Asıl amaç öğrencilerin kitaplarda okuduklarını hayata geçirmeleri‘‘ diyorlar.
Türkiye iki yıldır bu etkinliğe katılıyor ve Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri tarafından temsil ediliyor.
EuroSim'e katılmak için ön şart öğrencilerin okulda AB ile ilgili dersler almış olmak. Öğrenciler kendilerine gelen rolleri aralarında paylaşmış.
Konferansın sonuçları Türkiye için oldukça olumlu gözüküyor. Türkiye orta vadeli kriterleri yerine getirdiğinde 2004 yılında tarama sürecini, bir yıl sonra da üyelik müzakerelerini başlatma kararı çıkmış. Kıbrıs'la ilgili görüşmelerde ise bölünmüş bir Kıbrıs'ın AB'ye alınmasının doğru olmadığı görüşüne varılmış.
EUROSIM NEDİR?
1988'de New York'taki 15 devlet üniversitesinin organizasyonuyla kurulan Avrupa Birliği Simulasyonu (EuroSim), ABD'li öğrencilerin AB'nin karar mekanizmalarını daha iyi tanımalarını amaçlıyordu. Sonraki yıllarda AB'ye üye ve aday ülkeleri de kapsayan uluslararası bir kimliğe büründü. Bir yıl New York'ta bir yıl Avrupa'daki bir ülkede bir araya gelen öğrenciler, toplantılarda AB ile ilgili seçilen konuları canlandırma yöntemiyle tartışıyorlar. EuroSim öğrencilerin, AB kurumlarını, AB'ye üye ve aday ülkelerin politikalarını, vatandaşlarını ve bu ülkeler arasındaki uluslararası ilişkileri tanımalarını amaçlıyor. Katılımcıların tartışma tekniklerinin gelişmesine ve liderliği öğrenmelerine katkı sağlıyor.