2 vahim iddia

Güncelleme Tarihi:

2 vahim iddia
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 27, 2009 00:54

Kaza sonrasında ortaya atılan ilginç bir iddia ise, Schiphol Havalimanı yetkililerinin kule konuşma kayıtları ve uçak geliş saatlerini silmesi oldu.

THY’nin ’Tekirdağ’ uçağının ILS (Istrumental Landing System - Aletli İniş Sİstemi) yaklaşmasına kadar telsiz konuşmaları ve daha önceki tarihlerde iniş-kalkış saatlerinin bulunmasına rağmen, bu iki önemli bilginin ortadan kalkması kuşku ile karşılandı. Kazayla igili uzmanların iddiaları ise şöyle:

1 - 777’NİN VORTEKS ETKİSİ: Bu iddiaya göre, THY uçağından sadece 2 dakika önce 18 sağ pistine Northwest ve KLM ortak uçuşunu yapan Boeing 777 tipi geniş gövdeli bir uçak indi. Hemen ardından inen THY uçağı, dev 777’nin arkasındaki ’vorteks’ denilen ciddi hava girdabına girdi. bu nedenle, inişe çok kısa süre kala süratsiz kaldı. Bu sırada eğitimdeki pilotun, hata yaparak hızla gaz kollarını açmaya çalıştığı iddia edildi. İddiaya göre, ani gaz açmanın uçağın motorlarının ’stall’a girmesine, yani süratsiz kalmasına neden olacağını anlayan kaptan pilot, gaz kollarını tekrar geri çekti. Sürat hızla düşerken yeterli irtifa olmadığı için pilotlar piste ulaşamayacaklarını anlayarak uçağı toprağa oturttu.

2 - SPEED BREAK ETKİSİ: Farklı bir iddia ise, uçağın yaklaşma sırasında çok alçaktayken ’speed break’ olarak adlandırılan ve sürat kesen kanat üzerinde kalkan hareketli parçaların açılması sonucu süratsiz kalması. Amsterdam’da yoğun trafik olduğuna dikkat çeken bir kaptan pilot, şu bilgileri verdi: "Uçak, son yaklaşmaya 250 knot (462.5 km/saat) hızla girmiş. Yaklaşma hızı olan 140 knot (259 km/saat) sürate düşmek zorunda. Bunu da ’speed break’ kullanarak yapabilirsiniz. Normalde 737-800 kitabında 1000 feet (330 metre) yükseklik ve altında ’speed break’ kullanılmaz. Çünkü uçağın başını yukarı kaldırır, kuyrukta titreme oluşturur. Ama bazen ’speed break’ tecrübeli kaptanlar tarafından kullanılmak zorunda kalınıyor." Yolcu ifadeleri ve uçağın fotoğraflarının bunu işaret ettiğini belirten kaptan pilot "Sanıyorum, trafik yoğun olunduğu için kule onları hızlı yaklaştırdı. Süratli geldikleri için ya eğitimdeki ikinci pilot veya kaptan pilot ’speed break’ kullandı. Burnu kalktı, ardından stall oldu, süratsiz kaldı. Gaz kolları 4-5 saniyede istenn güce ulaşıncaya kadar da yere vurduğunu sanıyorum" dedi.

YARALI YOLCULAR TÜRKİYE'DE - FOTO GALERİ
Haberin Devamı


MUCİZE KURTULUŞUN FOTOĞRAFLARI

DÜŞEN UÇAKTAN İLK GÖRÜNTÜLER / VİDEO 

YOLCU YAKINLARI HAVALÄ°MANLARINA KOÅžTU

Ä°ÅžTE AMSTERDAM'DA DÜŞEN TEKÄ°RDAÄž UÇAÄžIÂ

THY'DE 1973'TEN BERİ 844 ÖLÜ

YOLCULARIN UÇAĞA BİNERKEN SON GÖRÜNTÜLERİ 

TÜRKİYE'DEKİ UÇAK KAZALARI




Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!