16 yıl Belçika ve Türkiye arasında kaldı between'i (arasında) Betty Ween yaptı

Güncelleme Tarihi:

16 yıl Belçika ve Türkiye arasında kaldı betweeni (arasında) Betty Ween yaptı
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 31, 2004 00:00

Susam Sokağı'nın ünlü ÅŸarkısı 'Arada kaldım'ı hatırlar mısınız? Hani 'SaÄŸ yanımda bir canavar rım rım rım / sol yanımda bir canavar rım rım rım / arada kaldım, tam arada' diye devam ederdi. Gülüş Gülcügil (29) ilk albümü 'In Betty Ween'de bu durumu anlatmaya çalışıyor.Yıllarca Belçika ve Türkiye arasında kalan Gülcügil'in albümünün ismi ‘‘arada’’ anlamına gelen Ä°ngilizce 'between' kelimesinden geliyor. Kelime aynı zamanda bir kız ismi gibi algılansın diye 'between'i Betty Ween yapmış. Gülcügil kendi tabiriyle ‘‘BaÅŸka türlüsünü beceremediÄŸi için‘‘ Ä°ngilizce sözlü ÅŸarkılar yazıp, söylüyor. Caz, rock, pop ve Hint müziÄŸinden izler taşıyan Betty Ween'i canlı dinlemek isterseniz 6 Åžubat gecesi Taksim Manhattan Club'da olun.Betty Ween kim?- Hiç kimse. Betty Ween bir proje. Bu projeyi reklamcılık okuduÄŸum dönemde yarattım. Åžarkılarımda kendimi bir yere ait hissetmeyiÅŸimin, arada kalmışlığımın dramını anlatıyordum. Ä°ngilizce ‘‘arada kalmak’’ manasına gelen between kelimesini kullanmak istedim. Ama bu arada keÅŸke bir kız ismi de olsaydı diyerek between'i Betty Ween yaptım.Yani Betty Ween sizin sahne isminiz mi? Yoksa siz bir grup musunuz?- Åžarkı sözlerini ben yazdım, müziÄŸi ben yarattım, aranjmanları Onur Türkmen'le birlikte yaptık. Ama müzikte herkesin emeÄŸi var. Dolayısıyla Betty Ween'i müzik anlamında bir grup olarak algılayabilirsiniz. Her ÅŸarkıcının müziÄŸine birilerinin emeÄŸi geçiyor. Ama biz onları bir grup olarak algılamıyoruz. Sizi niye öyle algılayalım?- Aslında biz bir grup olarak çıkmak istedik. Ama iÅŸi bilenler 'Tek bir kiÅŸi ön plana çıkarsa insanların algılaması daha kolay olur' dedi. Sonuçta Betty Ween hem benim, hem de grubumuzun ismi oldu.Neden arada kaldınız?- Annemin iÅŸi sebebiyle 10 yaşında Belçika'ya gittim. Türkçe'den baÅŸka bir dil konuÅŸamazken, kendimi Belçikalıların ortasında buldum. Türklerin oturduÄŸu mahallelerde yaÅŸamadık, Türk çocukların gitmediÄŸi okullarda okudum. Dil bilmediÄŸim için bir süre çok yalnız kaldım. Avrupa insanı Akdeniz insanı gibi sıcak olmadığı için çok zorlandım. Sürekli kendimi ispatlama gereksinimi içine giriyordum. Hayatımın 16 yılını orada geçirdim. Ne tam Türk olabildim ne de Belçikalı.GÃœNLÜĞÜNDEKÄ° ŞİİRLER ÅžARKI SÖZÃœ OLDUMüzikle nasıl tanıştınız?- 10 yaşından beri ÅŸarkı söylüyorum. 12 yaşında ailemin zoruyla piyano dersleri aldım ama kabus gibiydi. Notaları okuyamıyordum ve piyanodan neret ediyordum. Konservatuvara gitmeyi aklımdan bile geçirmedim. Zaten müzik okulu diye bir ÅŸeyin varlığından haberdar bile deÄŸildim. Edebiyat, reklam ve grafik tasarım okudum. Hiç iÅŸime yaramasa da Eski Yunanca biliyorum. Fransızca, Ä°ngilizce, Ä°spanyolca ve Flamanca konuÅŸuyorum.Yıllar epey yoÄŸun geçmiÅŸ. Bu yoÄŸunluk arasında ÅŸarkı söyleyebildiÄŸinizi ve ÅŸarkıcı olmak istediÄŸinizi nasıl keÅŸfettiniz? - 1995 yılında Belçika'da bir müzik dükkanındaki ilan panosunda 'Åžarkıcı aranıyor' diye bir ilan gördüm. Ve o ilanı görür görmez telefon açıp ‘‘Beni de deneyin’’ dedim. Elemelere gittim ve kazandım. Onlar amatör bir gruptu. Birlikte çalışmaya baÅŸladık. Ben Betty Ween'in ilk demosunu o çocuklarla yaptım. Grupla çalışmaya baÅŸladıktan sonra Ä°ngilizce ÅŸarkı sözü yazmaya baÅŸladım. Eskiden günlüğüme yazdığım ÅŸiirleri ÅŸarkıya çevirdim. Sonra da bir demo yapmaya karar verdim. Ve o demo bir gün Türkiye'ye geldi ve 99'da 4.Roxy Müzik Günleri'ne katılıp derece aldınız.- Aynen öyle. Halam Piyale Madra ‘‘İstanbul'da yarışmalar var, katılsana’’ dedi. Ben de demoyu gönderdim. Yarışmanın beÅŸ birincisinden biri oldum. Neden Türkçe söylemiyorsunuz? - Çünkü söyleyemiyorum. Ä°ngilice daha kolay geliyor. MüziÄŸinizde Hint tınıları var. Hint müziÄŸiyle yakınlığınız nereden ileri geliyor? Yoksa siz de Bayhan gibi Hint filmleri izleyerek mi büyüdünüz? - Kesinlikle hayır. Hint müziÄŸine ilk duyduÄŸum günden beri aşığım. Bir Amerikan filminde Shruti Sadalikar adlı Hint ÅŸarkıcının sesini duymuÅŸtum. Duyar duymaz o müzik benim yüreÄŸimden beynime, her yerime iÅŸledi. Albümden beklentiniz nedir? Yurtdışından gelip bir albüm yapıp sonra yok olan yüzlerce ÅŸarkıcı var. Siz de onlar gibi bir sıkımlık mısınız?- MüziÄŸin hangi dilde yapıldığı hiç önemli deÄŸil. Önemli olan müziÄŸin tınısı. Ben, müziÄŸi müzik olduÄŸu için dinleyen insanlara ulaÅŸmak istiyorum. Ve bu müziÄŸi seven 50 kiÅŸi varsa, o 50 kiÅŸiye ulaÅŸmak istiyorum.BAVULUNUN AÄžIRLIÄžINI ÅžARKI SÖYLEYEREK HAFÄ°FLETÄ°YOR 'In Betty Ween' müziÄŸiyle, grafik tasarımıyla ve video klibiyle tam bir konsept albüm. Albüm kapağında Gülüş Gülcügil'in bavuluyla çekilmiÅŸ fotoÄŸraflar var. Bu bavul Belçika-Ä°stanbul hattında gidip gelmenin ne kadar ağır bir yük olduÄŸunu simgeliyor. Gülcügil yükünü ÅŸarkı sözleri yazarak hafiflettiÄŸini söylüyor.KLÄ°PTEKÄ° KIYAFET BAHAR KORÇANCD'yi bilgisayarda dinlediÄŸinizde 'Lost Satellite' adlı parçaya çekilen klibi izleyebiliyorsunuz. Klibin yönetmenliÄŸini Murat Çelikler yapmış. Gülcügil’in halası, karikatürist Piyale Madra 'Kıyafet için bu iÅŸi bilen biriyle, mesela Bahar Korçan'la çalışılsın' demiÅŸ. Ve böylece klipteki kıyafeti Bahar Korçan tasarlamış.BETTY WEEN'DE KÄ°MLER VARSahneye altı kiÅŸi çıkıyoruz. Ama bir de konuk sanatçımız var, Selim Ergen. Büyük konserlerde bize eÅŸlik ediyor. Vokalde ben varım, gitarda Onur Türmen, davulda Ergin Özler, basta Burak Güngörmüş, tablada Gajanan Thorat, çelloda Barış Güvenenler var.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!