A.A
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2006 18:48
Kanal D Televizyonu Ankara Temsilcisi ve eski Anadolu Ajansı genel müdürlerinden Mehmet Akarca, AB'ye giriş sürecindeki Türkiye'de medyanın geleceğinin iyi göründüğünü söyledi.
Akarca, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü'nce düzenlenen ”12. Yerel Medya Eğitim Semineri”nin son bölümünde Türkiye'de televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimi konusunda bilgi verdi.
Bazı programların, eğitici özellik taşımaması nedeniyle eleştirildiğine dikkati çeken Akarca, şöyle devam etti:
“Konusu halka daha çekici gelen, ancak eğitici özelliği olmayan programlar bazen daha fazla reyting kazandırıyor. Ancak ne zaman Türk izleyicisi farklı programlar istemeye başlarsa, biz de onlara göre yayınlarımıza yön verebiliriz.”
Akarca, AB'ye giriş sürecindeki Türkiye'de medyanın geleceğinin iyi göründüğünü, 1 milyar dolarlık reklam pastası bulunduğunu, bu pastanın da yüzde 85'inin 4 büyük kanal arasında paylaşıldığını ifade etti.
Turkish Daily News Genel Yayın Yönetmeni Yusuf Kanlı da muhabirlerin görev yaptıkları alanlarda mutlaka bilgi sahibi olması gerektiğini belirtti.
Sadece muhabirlerin değil, habere konu olan önemli devlet kademelerinde bulunanların da bu özelliğe sahip olması gerektiğini vurgulayan Kanlı, “Diplomasi konusunda yeterince bilgi sahibi olunmadığı için yol kazaları yapılıyor. Hamas konusunu buna örnek gösterebiliriz” dedi.
Zaman Gazetesi
Haber Müdürü Ali Akkuş da “Yerel Medyada Güven Sorunu” konulu sunumunda, yerel bazda yayın yapan gazetelerin yaşadıkları maddi sıkıntılara dikkati çekti.
Akkuş, “Parasal sıkıntıların yanı sıra yaygın medyanın alışkanlıkları da yerel medyayı etkiliyor. Reality şovlar, 'Acı var mı? Acı' gibi yaygın basında yer alan ve abartılı bir şekilde ele alınan konular, yerel medyayı da etkiliyor” dedi.
Associated Press foto muhabiri Burhan Özbilici'nin “Haber Fotoğrafçılığı” konulu sunumunun ardından seminerin bugünkü bölümü, katılımcıların soruları yanıtlamasının ardından sonra erdi.