OluÅŸturulma Tarihi: Mart 28, 2004 00:00
The Marmara markasını Manhatten'a kadar taşıyan İstanbul Turizm ve Otelcilik, Antalya'da kendi ekseni etrafında dönen The Marmara Antalya'yı açıyor. 12 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirilecek olan otelde kalanlar batıya karşı yatıp sabah doğuya karşı uyanacak.İSTANBUL Turizm ve Otelcilik, 12 milyon dolarlık bir yatırımla inşa edeceği ve kendi ekseni üzerinde dönecek olan Antalya'daki yeni otelini Mart 2005'de hizmete açacak. The Marmara İstanbul Oteli Genel Müdürü Cem Gündeş, otelin su içinde döneceğini belirterek, ‘‘İki bölümden oluşacak otelin 24 geniş odadan oluşan silindir biçimindeki bölümü kendi ekseni etrafında dönecek. Binanın içinden su görünmeyecek ve dönüş çok yavaş olacağından içerdekiler hiç bir şey hissetmeyecek’’ dedi.Gündeş, ‘‘Batıya dönerek uyuyanlar, sabah doğuya karşı uyanacak. Otelin inşaasını ana firmamız Kiska Yapı gerçekleştirecek. Otelin 208 odalı dikdörtgen kısmı ise bir blok olarak tasarlandı’’ diye konuştu.HER GÜN 8 BİN ZİYARETÇİİstanbul Turizm ve Otelcilik'in 1990'dan beri sahibi bulunduğu The Marmara İstanbul Oteli'ni işlettiğini hatırlatan Gündeş, Taksim'deki bu otele her gün 6-8 bin kişinin giriş çıkış yaptığını söyledi. Gündeş, şöyle devam etti: ‘‘İstanbul'un göbeğinde Taksim'in tam ortasındayız. Yılda 150 bin yatılı misafir, restoran, kafe ve toplantılarla 800 bin kişiyi ağırlıyoruz. Misafirlerimizin büyük kısmını İspanyol, İtalyan, Fransız, Yunan, Amerikalı ve Uzakdoğulular oluşturuyor.’’The Marmara otellerinin yılda ortalama 1.2 milyon misafir ağırladığını da bildiren Gündeş, yeni tesislerin açılmasıyla bu rakamın 1,5 milyona ulaşacağını dile getirdi. BOMBALAR 3 BİN ODA YUTTU2003 yılı Temmuz ayından itibaren çok iyi sonuçlar aldıklarını anlatan Gündeş, yüzde 89 doluluklara çıktıklarını ancak İstanbul'daki bombalama olaylarının gidişi tamamen değiştirdiğini söyledi. Gündeş, şöyle konuştu:‘‘Kasımın ikinci yarısı ve aralık ayı itibariyle bir anda yaklaşık 3 bin oda kaybımız oldu. Bunlar iptal edilen rezervasyonlar. 2004'te sektörün iyi bir yıl geçirmesini bekliyoruz. Doluluk oranları artacak, ancak bu ticari anlamda kur makası nedeniyle standartların altında neticeler alınacak.’’Düşük kur terörden beter vurdu1990'dan bu yana Türkiye'nin özellikle İstanbul'un 7 büyük kriz yaşadığına dikkat çeken Cem Gündeş, bunların deprem, anarşik olaylar ve 2 Irak savaşı olduğunu belirtti. Gündeş, şöyle konuştu: ‘‘En vahim terör ve savaş olayları bile sektörü
dolar kurunun düşüklüğü kadar vurmadı. Eskiden yüzde 18-20 doluluk oranlarıyla baÅŸabaÅŸ çıkarken, ÅŸu anda iÅŸlerin iyi olduÄŸunu varsayıyoruz ve yüzde 45-50 doluluklarla ancak baÅŸabaÅŸ geliyoruz. Bu kabul edilebilir bir ÅŸey deÄŸil. Bizi harpden çok kurun düşüklüğü vurdu. Ãœstelik Avrupa'daki en yüksek konaklama vergisi de Türkiye'de.’’Londra’ya The MarmaraCEM GündeÅŸ, Ä°stanbul Turizm ve Otelcilik'in New York'ta bulunan Manhatten yarımadasında 94. cadde ile 2. Avenue'nün kesiÅŸtiÄŸi köşede 1998 yılında The Marmara Manhatten Oteli'ni hizmete açtığını hatırlatarak, ÅŸunları söyledi: ‘‘The Marmara markasını Amerika'ya kadar taşımak bizi çok mutlu etti. Aynı logoyu kullanıyoruz. Otelimizi Manhatten'da gören Türkler de çok hoÅŸ tepkiler veriyor. Londra'da uygun bir bina bulduÄŸumuzda The Marmara ismini oraya da taşıyacağız.’’Â
button