Güncelleme Tarihi:
112 Acil Yardım servisinin gerektiği kadar hızlı çalışmadığı, ambulans ve sağlık ekiplerinin olay yerine çok geç vardığı yolundaki eleştirileri yanıtlayan İl Sağlık Müdürü Mecit Çalışkan gecikmelerin ihbarların geç yapılmasından kaynaklandığını söyledi. 112'nin tüm telefonlardan ücretsiz aranabileceğini hatırlatan Çalışkan ’’Vatandaşların acil sağlık yardımının kişilere ulaştırılması konusunda gösterecekleri dikkat, insan hayatını kurtarmaya yönelik önemli bir hizmet olacaktır’’ dedi.
Mecit Çalışkan, Hürriyet İstanbul'da iki hafta önce yayımlanan 'Ambulans rezaleti' başlıklı haber nedeniyle yazılı bir açıklama yaptı. Florya Tren İstasyonu'nda kaza geçiren bir çocuğun bir buçuk saat raylar üzerinde ambulans beklemesini yansıtan haberin incelendiğini belirten Çalışkan bu olayda da gecikmenin ihbardan kaynaklandığını vurguladı. Çalışkan ’’Saat 14.26'da Şenlikköy Karakolu'ndan yapılan ihbar üzerine saat 14.27'de Bakırköy'den 11 numaralı ambulans olay yerine hareket etmiş ve sağlık ekibi 14.40'ta istasyona ulaşmıştır. Bu vakada 112 Acil Yardım Sistemi sadece 14 dakika içinde reaksiyon vererek son derece iyi bir yardım tekniği ile hastaya ilk müdahaleyi yapmıştır. Gecikme 112 Komuta Kontrol Merkezi'ne ihbarın geç yapılmasından kaynaklanmıştır’’ dedi.
Çalışkan, sözkonusu haberimizden sonra, Devlet Demiryolları İstanbul Bölge Müdürlüğü'ne 112'nin hizmet tanımını içeren bir yazı gönderildiğini, bu yazının istasyon şeflerine tebliğ edilmesini talep ettiklerini belirtti.