Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2007 00:00
Dünya Turizm Örgütü (World Travel Tourism Council) Başkanı Jean-Claude Baumgarten’in katılımıyla 25-27 Mayıs tarihlerinde resmi açılışına hazırlanan Ela Quality Resort, "kişiye özel hizmet" ile rakiplerinden farklı olmayı hedefliyor.
Klasik tatil anlayışının dışına çıkacaklarını ve Türkiye kültürünü yansıtacaklarını vurgulayan Ela Quality Resort’ün Genel Müdürü Ahmet Çolakoğlu, yabancı misafirlere bile Türkçe selam verilmesi, hiç bir gösteride belden aşağı espri yapılmaması gibi bazı prensipleri olduğunu açıkladı.
BÖLGENİN PAHALI YATIRIMI: Şu ana kadar 110 milyon dolarlık harcamasıyla bölgenin en pahalı yatırımı olan Ela Quality Resort de yatırımın 150 milyon doları bulması hesap ediliyor. Yaz turizminin dışında kongre turizmi, golf turizmi ve özel tatil paketleri ile yılın 12 ayını hedefleyen otelin, 1200 yatak kapasitesi bulunuyor. Ela Quality Resort’un, dünyada benzeri görülmemiş fikirlerle oluşturulduğunu söyleyen Çolakoğlu, turistin bir ülkeyi tatil için tercih ederken o ülkenin kültürünü, yemeklerini, tarihi dokusunu ve o ülkeyi tanımak için seyahat ettiği fikrinden yola çıkarak, hizmeti bireyselleştirdiklerini belirtti. Geçen yıl 6 milyon civarında yabancı turistin geldiği Antalya’da sezonda 30 binin üzerinde turisti ağırlamayı hedeflediklerini belirten Çolakoğlu, henüz açılmadan İsrail’den ciddi rezervasyon aldıklarını kaydetti.
YABANCIYA TÜRKÇE SELAM: Öncelikle hedeflerinin Türkiye kültürünü, tarihini ve Antalya’yı tanıtmak olduğunu vurgulayan Ahmet Çolakoğlu, "Türkiye kültürünü dekorasyonumuzdan hizmet alanımıza kadar her alanda uyguladık" dedi. Çolakoğlu, bu çalışmalara örnek olarak şu örneği verdi: "Ela Quality Resort’ta misafirlerimiz, hangi ülkeden olursa olsun Türkçe selamlanır ya da teşekkür edilir. Yine, ana restoranımızda açık büfede 14 günlük program dahilinde ve her gün ayrı bir bölge olmak üzere Türk ve Osmanlı mutfağı sunulacak. Burada, misafirlerimizin Türk yemeklerini ve Türkiye kültürünü tanımasını ve bu değerleri pazarlamayı amaçlıyoruz. Bunun içinde 2 aydır 4 mutfak personelimiz tüm ülkeyi dolaşıyor ve reçete topluyor."
SULU SEPKEN ŞAKA YOK: Klasik tatil anlayışını yıkmayı hedeflediklerini belirten Ahmet Çolakoğlu, "Gün içerisinde sulu sepken animasyon şakaları ve programları yok. Bunun yerine spor ve kurs ağırlıklı, örneğin tango dersleri ya da reiki kursları ve benzeri programlar ile kaliteli ve bireysel hizmet sunuyoruz" dedi. Bu arada hiç bir gösteri de belden aşağı espri olmayacağını söyleyen Çolakoğlu, "Gündüz abi olan animator gece birden abla olarak çocukların karşısına çıkmayacak" dedi. Bu arada otel henüz inşaat aşamasındayken yaklaşık 500 bin dolarlık bir yatırımla Akademi Q’yu faaliyete geçiren Ela Quality Resort, tüm elemanlarını burada eğitime aldı. Ayrıca eğlence maliyeti olarak 1 milyon Euro’ya yakın bir kaynak ayıran Ela Quality Resort, turizmde harcanan en yüksek eğlence bütçelerinden birini oluşturdu.
Çocuklar ilk tek başına tatillerini yaşayacak
ELA Quality farkının daha girişte başladığını söyleyen Ahmet Çolakoğlu, sadece çocuklara özel resepsiyon yaptıkları açıkladı. Çocukların kayıtlarının girişte Everland Q adını verilen miniclub’a yapıldığını ve burada bornozdan sabuna, terlikten oyuncağa kadar bir dizi özel hizmet verileceğini aktaran Çolakoğlu, şöyle konuştu: "Çocuklar geleceğin tüketicileri. Kısa vadede gelecek turistlerden çok uzun vadede yıllarca bizimle olacak bir sinerji hedefliyoruz. Bunun içinde ilk tek başına tatilini çocuğa yaşatmak ve onun anılarında özel bir otel olarak yer almak istiyoruz. Mini club’ın içinde kendi restaurantı ibulunuyor ve organik gıdalarla hizmet veriyor. Anne ve babalara birer çağrı cihazı vererek gerektiğinde iletişim kuruyoruz."