1.8 milyon yıllık DNA tartışması

1.8 milyon yıllık DNA tartışması
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 02, 2001 01:32

Darwin'in evrim teorisi hala tartılışırken şimdi de 1.8 milyon yıl önce yaşamış maymun ile insan arasındaki bir canlıdan damlayan kan, arkeologları ikiye böldü.

Bir grup uzman ‘paranthropus robustus’ diye adlandırılan bu canlıdan damlayan kandan DNA'sını elde ettiklerini iddia ediyor. Diğer grup ise bu kadar uzun süre DNA'nın korunmasının imkansız olduğunu savunuyor.

Çok çok uzun zaman önce, yaklaşık 1.8 milyon yıl önce, atalarımızdan biri Afrika'da bir mağarada taştan bir alet yontuyordu. Bu sırada teni çizildi ve taşın üzerine bir damla kan aktı.

Neredeyse 2 milyon yıl sonra bilimadamları, Johannesburg yakınlarındaki Sterkfontein Mağaraları'nda buldukları bu aleti incelerken mikroskobik kan izine rastladılar.

Bu şimdiye kadar bulunmuş insana ait en eski genetik materyaldi. Ve şimdi bu materyalden insanın atasının DNA'sını elde ettiklerini öne sürüyorlar.

Avustralya'daki Quennsland Üniversitesi'nden Tom Loy, ‘Elde ettiğimiz DNA’nın şiddetle bir hominide

(maymun ile insan arasındaki cins) ait olmasından şüpheleniyoruz, ancak iddiamızı kesinleştirmek için daha fazla araştırma yapmak istiyoruz' diye konuştu.

10.YILDA BOZULUR

Ancak bu iddia arkeologları ikiye böldü. Londra'daki Doğa Tarihi Müzesi'nden Chris Stringer, ‘Gerçek olma ihtimali bir hayli az. Afrika şartlarında 2 milyon yıl boyunca bu tür materyalin bozulmadan korunmuş olması çok şaşırtıcı olur’ diye konuştu.

Oxford Üniversitesi Antik Biyomolekül Merkezi'nden Dr Alan Cooper da Afrika sıcağında DNA'nın bozulmadan 10 yıldan fazla korunabilmesinin neredeyse imkansız olduğunu savundu.

Ayrıca yıllar boyunca bozulan DNA zincirinin yeniden oluşturulmasının bir hayli zor olduğu ifade ediliyor.

Bazı bilimadamları 100 bin yıldan eski şeylerin genetik izlerinin çıkarılmasının kimyasal olarak imkansız olduğunu savunuyor.

Konuyla ilgili ayrıntılar BBC'nin internet sitesinde yayınlandı. Ayrıca Quennslandli uzmanlar, bulgularını gelecek günlerde bilimsel bir dergide yayınlamaya hazırlanıyorlar.