Biyoloji sorularının müfredata uygun, zorluk derecesi kolay ve orta düzeyde olan sorulardan oluştuğu söylenebilir. Soruların önceki yıllarla paralellik gösterdiği, temel biyoloji konularına hâkim, yorumlama gücü iyi, kavramsal sıralama bilgisine sahip, görseli yorumlayabilen ve dikkatli olan öğrenciler için yapılabilir düzeyde olduğunu gördük. Biyoloji sorularının önemli bir kısmı doğrudan öğrencinin bilgisini kullanma becerisini ölçerken bir kısmının bilgiyi yorumlamaya dayalı olduğu gözlemledik. Önceki TYT sınavlarında olduğu gibi soruların 4 yıllık biyoloji dersi programındaki 9 ve 10’uncu sınıf MEB müfredatına uygun sorular olduğu, sınıf ve ünite bazlı dengeli bir dağılım gösterdiği belirledik. Çıkan 6 biyoloji sorusundan 3 tanesinin 9’uncu sınıf ‘Yaşam Bilimi Biyoloji, Hücre, Canlılar Dünyası’; diğer 3 tanesinin ise 10’uncu sınıf ‘Hücre Bölünmeleri, Kalıtımın Genel İlkeleri, Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları’ ünitelerinden geldiğini gördük. Temel biyoloji kazanımlarına hâkim olan öğrencilerin bu sınavda başarı düzeylerinin yüksek olacağını düşünüyoruz.
Tarih sorularında konulara göre dağılım şu şekildeydi: yüzde 40’ı 9’uncu sınıf, yüzde 20’si 10’uncu sınıf ve yüzde 40’ı 12’nci sınıf konularından geldi. Buna göre, geçen yıl da olduğu gibi bu yıl da 11’inci sınıf ünitelerinden TYT sorusu sorulmaması dikkat çekiciydi. Okuduğunu anlama ve kavram bilgisi tarih soruları için belirleyiciydi. Sahabe, yürütme, atama, turfan gibi kelimelerin içerdiği anlamların bilinmesi, ilgili soruların çözümünü daha da kolaylaştırdı. Soruların tamamında ön bilgi paragrafları vardı. Ayrıca bu yılki TYT tarih sorularının yüzde 40’ı öncüllü soru denilen soru tipindeydi. Genel olarak baktığımızda bu yılki TYT tarih sorularının genel olarak orta zorlukta olduğunu söyleyebiliriz.
Sosyal Bilimler Testi içerisinde temel kavram ve ilkeleri kullanma becerilerini ölçmeye yönelik 5 coğrafya sorusu yer almıştır. 9 ve 10’uncu sınıf kazanımlarının hâkim olduğu sınavda, müfredat dışı soru bulunmamış olup, düzenli çalışan, harita okuryazarlığı ve coğrafi sorgulama becerileri gelişmiş olan öğrencilerin rahatlıkla çözebilecekleri sorular yöneltildi. Sınavda; coğrafyanın alt dalları, harita bilgisi, iklim tipleri, ekonomik faaliyet türleri ve afetlere yönelik kazanımlara yer verildi. Sorular zor değildi ve anlaşılır nitelikteydi. Yıl boyunca uyguladığımız deneme sınavları ve yayınlarımızdaki sorular ile sınav sorularının paralellik gösterdiğini gözlemledik.
Felsefe soruları temel yeterlilik, felsefe okur yazarlığı ve paragraf yorumlama şeklinde sorulardan oluşmuştu. Geçen yıla göre paragraflar daha zordu çünkü analitik düşünme ve derinlik gerektiren felsefi paragraflardı. Konu dağılımı olarak iki tane yirminci yüzyıl felsefesinden, bir tane orta çağ felsefesinden iki tane de 10’uncu sınıf müfredatından sorular soruldu.
Din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının bilgi ile birlikte öğrencilerin algılama becerisini ve yorum kabiliyetini ölçecek nitelikte sorulardan oluştuğunu gördük. Soruların 9 ve 10’uncu sınıf müfredatından hazırlandığı ve müfredat dışı soru olmadığını söyleyebiliriz. Harita perspektifli soru ile müfredata dayalı bilgi, analiz, genel kültür ve gözlem becerisi ölçülmüş; Allah'ın sıfatları ile ilgili soruda bilgi ve çıkarım yapma becerisi istenmiş; tahkiki iman, ibadetlerin kapsamı, İslam'da insanın görev ve sorumluluğu ile ilgili sorularda da bilgiden ziyade, okuduğunu anlama ve yorum yapma becerisi ön plana çıktı. Genel olarak baktığımızda din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının 3 yorum, 2 bilgi sorusundan oluştuğu gözlemledik. Din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının zorluk derecesinin orta düzeyde olduğunu; bir sorunun nispeten zor, diğerlerinin daha kolay olduğu söyleyebiliriz