TOYOTA’nın bünyesindeki lüks otomobil markası Lexus’u yaratan ilk model olan LS tamamen yenilenerek 5’inci nesliyle mart ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Emre Özpeynirci Umman’da test etti Umman’da hem ön hem arka koltuğunu test ettiğim bu lüks makam aracının tüm Lexus modellerinde olduğu gibi her köşesinde ünlü Japon Takumi ustalarının imzası öne çıkıyor. Lüks sedan bir model olan LS 500h sadece lüks seviyesini artırmakla kalmamış aynı zamanda içerideki yolcuları birer konuk gibi karşılıyor. Lexus bu felsefe için de geleneksel Japon misafirperverliği Omotenashi’den esinlenmiş. Lexus, LS’in ön ve arka koltuklarında yeni Shiatsu masaj sistemini tasarlamak üzere Japon masaj uzmanlarından danışmanlık almış. Böylece koltuklar, yolcuların rahatlaması için doğru açıdan parmak benzeri hislerle masaj yaparak yolcuları rahatlatıyor. Dünyada bir ilk olarak sistem, omuzlar ve sırtın alt kısmı olmak üzere iki farklı ısıtma bölgesine sahip. Böylece Shiatsu masajı daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Çoklu seçim ayarlarıyla birlikte kullanıcının tercihe göre istenilen bölgeye masaj yaptırmak mümkün. Arkada 48 derece yatma açısıyla sınıfına liderlik eden Ottoman koltuklarda da sırt, kalça, pelvis desteği ayrıca ayarlanabiliyor. Mevcut LS Türkiye’de 329 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılırken yeni LS’in fiyatı ise 235 bin Euro’dan başlayacak. Her açıdan yenilenen araç, daha dinamik, daha konforlu ve daha çevreci olurken, 359 beygir güç üreten yeni elektrikli hibrit motoru dikkat çekiyor. Kendi kendine şarj olan LS 500h, benzinli ve elektrikli hibrit motoruyla birlikte, Lexus’un yeni ‘Çok Kademeli Hibrit Sistemi’ni kullanıyor. Atmosferik 3.5 litre V6 benzinli motor, iki elektrik motoru ve kompakt, hafif lityum iyon bir batarya ile kombine ediliyor. Sistemin toplam güç çıkışı (içten yanmalı motor ve elektrikli motorlar), 359 hp güç üretiyorlar ve bu sayede lüks sedan LS 500h 0’dan 100 km/s hıza 5.4 saniyede çıkıyor; dört çeker versiyonun 0-100 km/s hızlanması ise 5.5 saniye.