Dünyaca ünlü otomobil firması Honda'nın kurucusu olan Soichiro Honda başına gelen onca talihsizlik karşısında pes etmeden sabırla çalışarak başarıyı elde etmiş bir isim. İnanç ve azim olmadan hiçbir şeyin başarıya ulaşamayacağını dile getiren ünlü girişimcinin hikayesi ise herkese örnek olacak cinsten. İlk motor denemeleri ile soluğu Toyota'da aldı1930'lu yıllarda ekonomik kriz ile boğuşan Japonya'da Soichiro Honda küçük bir atölyede motor denemeleri yapıyordu. Yıllar süren uğraşlar sonucunda piston segmanı adı verilen bir dizayn yapan Honda, Toyota fabrikasına bu fikrini satmaya çalışıyordu. Motorun prototipini üretmek için paraya ihtiyacı olan ünlü girişimci eşinin mücevherlerini de satarak motorun çalışması için gereken parayı buldu. Toyota'nın kapısını çalan genç adam ummadığı bir tepkiyle karşılaşarak Toyota'dan bu icadı karşısında red aldı. Bu kötü tecrübe ardından yılmayan Honda tüm Japonya'daki üniversiteleri araştırarak oradaki uzmanlarla ve mühendislerle görüşmeye karar verdi. İki yılın ardından prototipini geliştiren Honda bu sefer Toyota fabrikasına gitti ve ürettiği prototipi ile herkesi kendine hayran bıraktı. Toyota ile el sıkışan Honda'yı bu sefer başka bir kötü sürpriz bekliyordu. İkinci Dünya Savaşı bile hayallerini yıkamadıİkinci Dünya Savaşı’na giren Japonya'da bir fabrika açmak isteyen Honda'nın bu planları suya düştü, çünkü ülkede ciddi bir hammadde sıkıntısı yaşanıyordu. Çimento bile bulamayan Honda bu konuda da pes etmedi ve farklı bir beton tekniği bularak fabrikasını inşa etti. Tam üretime başlamayı planlayan Honda'nın bu sefer de fabrikası bombalandı. Yeniden fabrikasını inşa eden Honda ikinci bir bombalama ile iyice sarsıldı. Fabrikasını tekrar inşa etmek için tüm gücüyle çalışan genç adam bu sefer de savaş nedeniyle ortaya çıkan çelik sıkıntısı ile karşı karşıya kaldı. Fırsatları görme yeteneği ile en sonunda başarıyı yakaladıSavaş sırasında Amerikan savaş uçaklarının attığı boş yakıt depolarını toplama fikri aklına gelen Honda böylece çelik maddesini elde ederek motorlarını üretmeye karar verdi. Japonya'da meydana gelen deprem ise fabrikanın üçüncü kez yerle bir olmasına neden oldu. Savaş sonrasında yaşanan benzin kıtlığı nedeniyle kimse araba kullanmamaya başladı. Honda ise bu durumu fark ederek hafif bir motorla çalışan bisiklet üretmeye karar verdi. Tüm Japonya'daki bisiklet dükkanlarına mektup yazan Honda bazı firmalardan para ve hammadde teklifi aldı. Birçok motor modeli üreten Honda super cub modeli ile satış rekorları kırmayı başardı. 1970'li yıllarda Amerika'da ortaya çıkan benzin krizini de fırsata çevirmeye karar veren Honda yakıt tasarrufu sağlayan otomobiller üreterek Amerika'da büyük başarı yakaladı. Azmi ve çalışkanlığı ile başarı kapılarını aralayan Honda'da bugün yaklaşık 100.000 kişi çalışıyor. Honda ihracat konusunda da Toyota'nın önüne geçmeyi başarmıştır.