Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan ''Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500 2018'' çalışması sonuçlandı. Listede bu sene değerini en yüksek oranda artıran marka yüzde 161 ile Çinli içecek firması Wuliangye oldu. En yüksek düzeyde değer kaybına uğrayan marka ise yüzde 43 kayıpla Japon teknoloji firması Toshiba olarak belirlendi. Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde çıktı. Listedeki ABD'li şirketlerin toplam değeri 2,5 trilyon doları geçti. Global 500 listesinde marka değerinin yüzde 44'ünü (190 şirket) ABD'li şirketler oluştururken, Çinli şirketlerin yüzde 15 (57 şirket), Japon şirketlerin de yüzde 7'lik (35 şirket) orana ulaştığı görüldü. Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 3,7 milyar doları bulurken, bu değere erişen olmadığı için Türk markaları sıralamada yer almadı. İşte dünyanın en değerli 20 markası: 20 - NTT Group - 40 milyar dolar - artış: yüzde 0,8 19 - State Grid - 40 milyar dolar 18 - Bank of China - 41 milyar dolar - artış: yüzde 33,6 17 - BMW - 41 milyar dolar - artış: yüzde 6,2 16 - Toyota - 43 milyar dolar - azalış: yüzde 5,5 15 - Mercedes-Benz - 43 milyar dolar - yüzde 23,6 14 - Wells Fargo - 44 milyar dolar - artış: yüzde 6 13 - China Mobile - 53 milyar dolar - artış: 13,9 12 - Alibaba - 54 milyar dolar - artış: yüzde 57,6 11 - China Construction Bank - 56 milyar dolar - artış: yüzde 37,2 10 - ICBC - 59 milyar dolar - artış: yüzde 23,7 9 - Walmart - 61 milyar dolar - azalış: yüzde 1,2 8 - Verizon - 62 milyar dolar - azalış: yüzde 4,6 7 - Microsoft - 81 milyar dolar - artış: yüzde 6,4 6 - AT&T - 82 milyar dolar - azalış: yüzde 5,3 5 - Facebook - 89 milyar dolar - artış: yüzde 44,7 4 - Samsung - 92 milyar dolar - artış: yüzde 39,4 3 - Google - 120 milyar dolar - artış: yüzde 10,5 2 - Apple - 146 milyar dolar - artış: yüzde 36,6 1 - Amazon - 150 milyar dolar - artış: yüzde 41,7