Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan MH 370 sefer sayılı Malezya uçağı, 8 Mart 2014'te Hint Okyanusu üzerinde kaybolmuştu. 227 yolcu ve 12 kişilik mürettebat taşıyan uçak çok sayıda ülkenin arama çalışmalarına rağmen bulunamamıştı. Uçağı arama çalışmaları sonuçsuz kaldığı için durdurulmuştu. ABD şirketi Ocean Infinity'nin yürüttüğü, 60 personelin ve 8 denizaltının görev yaptığı arama çalışmaları 24 Ocak 2018'de tekrar başlamıştı. Malezya Ulaştırma Bakanı Anthony Loke, yaptığı açıklamada arama çalışmalarının 29 Mayıs 2018'de durdurulması kararı aldıklarını söylemişti. Kayıp uçakların yeri genellikle yüzeyde bulunan moloz yığınlarından tespit ediliyor. The Plane That Wasn't There'in yazar Jeff Wise, moloz yığınlarını izleyerek Kayıp Malezya Uçağı'nın bulunabileceğini söyledi. Wise, yapılması gereken tek şeyin su yüzeyinde bir grup moloz yığını bulmak ve uçağın izini bu şekilde takip etmek olduğunu belirtiyor. Wise'ın teorisine göre küçük parça büyük parçaya giden yolu açıyor. Kayıp uçağı bulmak isteyen araştırmacılar uydu verilerini ve mikrofonları kullandı. Fakat Malezya uçağına dair hiçbir moloz yığını bulunamadı. Arama çalışmalarının 52'nci gününde Avustralya ekibi çalışmalara son verdi. Wise'ın açıklaması 'Uçak bulunmak istenmiyor mu?' tartışmalarını başlattı. Kayıp Malezya Uçağı birçok komplo teorisine da konu oldu. Bu teorilerden en dikkat çekeni uçağın uzaylılar tarafından ya da gizli servis üyeleri tarafından kaçırılmış olabileceği. Birçok uzman uçağın kaybolmasında sorumlunun kaptan pilot olduğunu söylüyor.