Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan MH 370 sefer sayılı Malezya uçağı, 8 Mart 2014'te Hint Okyanusu üzerinde kaybolmuştu. 289 kişiyi taşıyan uçak çok sayıda ülkenin arama çalışmalarına rağmen bulunamamıştı. Uçağı arama çalışmaları sonuçsuz kaldığı için durdurulmuştu. ABD şirketi Ocean Infinity'nin yürüttüğü, 60 personelin ve 8 denizaltının görev yaptığı arama çalışmaları 24 Ocak 2018'de tekrar başlamıştı. Malezya Ulaştırma Bakanı Anthony Loke, yaptığı açıklamada arama çalışmalarının 29 Mayıs 2018'de durdurulması kararı aldıklarını söylemişti. Havacılık yazarı ve ödüllü gazeteci Christine Negroni, Kayıp Malezya Uçağı MH370'in denize çakıldığı anlarda canlı kalan tek kişinin yardımcı pilot olduğunu öne sürdü. Kazanın gerçekleştiği günden bu yana MH370'in akıbetini araştıran Christine Negroni, kalkıştan 30 dakika sonra uçakta basıncın alındığını ve bu sırada kaptan pilot Zaharie Ahmad Shah'ın kokpitteki lüks banyoda olduğunu iddia etti. Basıncın alınmasının ardından uçakta yolculara yalnızca 15 dakika süre ile yetecek oksijen kalmıştı ve bu sebeple yolcuların tümü 15 dakika içinde öldü. 'Yardımcı pilot saatlerce cesetlerle uçuş gerçekleştirdi' diyen Christine Negroni'ye göre kaptan pilot kokpite geri dönemedi ve yardımcı pilot Fariq Abdul Hamid uçağı Malezya'daki Langwaki Havalimanı'na indirmeye çalıştı. Yardımcı pilot Fariq Abdul Hamid'in Langkawi Uçuş Akademisi'nde eğitim gördüğüne dikkat çeken Christine Negroni, yardımcı pilotun oksijen eksikliği sebebiyle başarıyla iniş gerçekleştiremediğini fakat birkaç saat süre de olsa uçakta canlı kalan tek kişi olduğunu söyledi. Bilinci yavaş yavaş kaybolan yardımcı pilot uçağı kontrol etmekte sıkıntı yaşadı ve uçak güneye doğru yol aldı. Kontrolsüz şekilde uçak uçak bir süre sonra okyanusa çakıldı. Christine Negroni'nin iddialarının yanı sıra geçtiğimiz günlerde kayıp uçağın pilotu ile görüştüğü tespit edilen isme dair bazı detaylar kamuoyuna sızdı. Malezya polisi tarafından Mayıs 2014'te hazırlanan bir rapor, kazayı araştıran isimlerin MH370 pilotu Zaharie Ahmad Shah ve uçak mühendisi Zulhaimi Bin Wahidin arasındaki bir telefon görüşmesini incelediğini ortaya çıkardığı haberleri gündeme bomba gibi düşmüştü. Rapora göre uçak kaybolmadan önce ve sonra iki isim arasında birkaç defa telefon görüşmesi yapıldığı tespit edilmişti. Malezya polisi, 53 yaşındaki Zulhaimi Bin Wahidin'in kaptan pilot Shah'la uçakla ilgili bazı teknik detayları telefonda paylaştığından ve uçağın kaçırılmasına yardımcı olduğundan şüphelenmişti. Telefon kayıtlarını inceleyen Malezya polisi bir süre sonra Zulhaimi Bin Wahidin'i serbest bırakmıştı. Zulhaimi Bin Wahidin, pilotun intihar girişiminde bulunduğu iddialarını reddetti, kuzeninin maddi durumunun iyi olduğunu ve hayatına son verecek herhangi bir sorunu olmadığını ifade etmişti. Uydu verilerinden elde edlien bilgiler, 8 Mart 2014 tarihinde Güney Çin Denizi semalarında radardan kaybolan Malezya Uçağı MH370'in, hava trafik kontrol merkezi ile iletişimini kopardıktan sonra altı saat daha uçtuğunu ortaya koymuştu. Malezya hükümeti tarafından yürütülen resmi soruşturmada uçağın önce sola doğru hareket ettiği ve ardından Hint Okyanusu üzerinden Malezya'ya doğru bir istikamet izlediği sonucuna ulaşılmıştı. Uçakla son bağlantı, Hint Okyanusu'nun Avustralya kıyılarına yakın bir noktada kurulmuştu. İlerleyen yıllarda iki geniş kapsamlı araştırma yapılsa da uçağa dair hizbir iz bulunamadı.