ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ JAPONYA'YI TAHTINDAN İNDİRECEK... Bugün temeli atılan Çanakkale 1915 Köprüsü, hizmete girdiğinde Japonya’yı tahtından indirerek dünyanın en uzun aralıklı köprüsü unvanına sahip olacak. 10.3 MİLYAR LİRA YATIRIMLAR... Köprü ve otoyol ihalesini 10.3 milyar lira bedel ve 16 yıl işletme süresiyle Daelim - Limak - SK - Yapı Merkezi kazanmıştı. Temel atma töreni Asya kıtasındaki Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkiinde yapılacak. AYAKLARI DENİZ İÇİNE İNŞA EDİLECEK 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak. 5 TÜNEL, 30 KÖPRÜLÜ KAVŞAK, 31 VİYADÜK... Proje kapsamında Çanakkale 1915 Köprüsü’nün yanı sıra yapılacak 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üstgeçit yapılacak. İLK OLACAK Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin de 5. asma köprüsü olacak... 6 ŞERİTTEN OLUŞACAK 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşacak GEÇİŞ ÜCRETİ AÇIKLANMIŞTI Geçiş ücretini Başbakan Yıldırım açıklamıştı: 15 Euro + KDV. DEV PROJENİN BİTİŞ TARİHİ...Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023’te açılması planlanıyor. İMZALAR DÜN ATILDI 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım sözleşmesi, Güney Koreli Daelim ve Limak-SK-Yapı Merkezi ortak girişimi ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı arasında dün imzalandı.