Güncelleme Tarihi:
AFAD'dan İzmir'de meydana şiddetli depremle ilgili kapsamlı bir açıklama geldi. İşte o açıklama:
30.10.2020 Cuma günü, saat 14.51’de Ege Denizi Seferihisar açıklarında 6.6 büyüklüğünde bir deprem meydana gelmiştir. Yerin 16,54 km derininde meydana gelen depremin en yakın yerleşim birimi olan İzmir ilinin Seferihisar ilçesine uzaklığı 17,26 km'dir.
Ege Bölgesi genelinde hissedilen deprem sonrasında İzmir ve Aydın başta olmak depremden etkilenen tüm illerde, alan tarama çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca TSK tarafından havadan tarama çalışmaları yürütülmektedir.
Deprem sonrasında, tüm Bakanlık ve İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri teyakkuza geçirilmiş; Afyon, Bursa, Sakarya Kütahya, Eskişehir, Çanakkale, Muğla ve Balıkesir, Manisa, Konya, Denizli ve Uşak İl AFAD Müdürlükleri bölgeye sevk edilmiş, AFAD il ve birlik müdürlükleri teyakkuz haline geçirilmiştir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan bilgilendirmeye göre İzmir, Muğla ve Aydın illerinde toplam 115 sahada enerji ve 10 sahada ise servis kesintisi bulunmakta olup kesintilerin giderilmesi için ekipler çalışmaktadır.
Türkiye Afet Müdahale Planı'na göre, arama-kurtarma, sağlık, destek çalışmalarının kesintisiz olarak yürütülmesi amacıyla, İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) koordinasyonunda, tüm çalışma grupları, 7 gün 24 saat çalışma esasına göre faaliyete geçirilmiştir.
Afet bölgesindeki hasarlı yapılara kesinlikle girilmemesi gerekmektedir. Yollar acil yardım araçları için boş bırakılmalıdır. Depremden sonra evler terk edilirken, ortamda herhangi bir doğalgaz kokusu olmaması halinde, doğalgaz ve su vanaları ile elektrik şalterleri kapatılmalıdır.
Vatandaşlarımız, acil yardıma ihtiyaç duymadıkları sürece, telefonlarını kullanmamalıdır. Yardıma ihtiyaç duyabilecek bebek, çocuk, yaşlı ve engellilere destek olunmalıdır.
Gelişmeler ve bölgedeki deprem aktivitesi, İçişleri Bakanlığı AFAD tarafından 7/24 takip edilmektedir.
AFAD'ın uyarısı şöyle:
Haberleşmek için kısa mesaj servisi (SMS) ve internet tabanlı mesajlaşma uygulamalarını tercih edin.
Hayati durumlar dışında telefon görüşmesi yapmaktan kaçının.
Telefon görüşmelerinizi olabildiğince kısa tutun.
Deprem gibi doğal afetler meydana geldiğinde pek çok kişi aynı anda telefona sarıldığından iletişimde aksaklıklar yaşanabiliyor. Peki telefonun çekmemesi durumunda ne yapılmalı?
Telefonunuzun bağlantısını değiştirmek, sinyal sıkıntılarınızı denemek ve düzeltmek için en hızlı ve en kolay yoldur. Uçak modunu aktif hale getirip 10 saniye sonra yeniden kapattığınızda bağlantı sağlayabilirsiniz.
Telefonunuz çekmiyorsa ve aktif Wi-Fi bağlantınız varsa internet üzerinden arama gerçekleştirebilirsiniz. WhatsApp, Messenger, Skype, Microsoft Teams gibi mesajlaşma uygulamaları işinize yarayabilir.
Bazı durumlarda telefon görüşmesi yapılamasa da aktif internet bağlantısı varken WhatsApp gibi uygulamalar üzerinden sesli arama yapabilirsiniz.
Telefonunuzu yeniden başlatmayı deneyin. Bilgisayar mantığıyla çalışan akıllı telefonlar, yeniden başlatıldığında 'kendine gelebiliyor'.
SIM kartınızı çıkarmak da çözüm olabilir. Bağlantı sorunu yaşıyor ve tüm bu saydıklarımız işe yaramıyorsa SIM kartı çıkarıp takmayı deneyin.
Ağ ayarlarını sıfırlayarak da bağlantınızı sağlama şansınız var. iPhone ve Android cihazlar üzerinden 'Sıfırlama' ayarına girerek ağ ayarlarını sıfırlamayı deneyin.
Bir başka yöntem de kullanılan operatörün çağrı merkezini aramak. Ancak bu son çare olmalı.
Kullandığınız ağ operatörünü kullanan başka birisinin problem yaşayıp yaşamadığını öğrenin. Ağ operatörünün baz istasyonunda geçici şebeke problemi olabilir.
Şebeke hatası yaşadığınız Android cihazdan şebeke ayarlarına Ayarlar>Bağlantılar>Mobil Ağlar> Şebeke modu kısmından giriş yapın. Buradaki ayarları değiştirerek deneyin.