Gerçekleştirdiği pek çok yenilikle daha etkili bir kullanım sunan Instagram, aynı zamanda marka pazarlama stratejileri arasında da en cazip reklam araçlarından biri haline geldi. Instagram reklamı oluştururken bilmeniz gerekenler neler? Büyük bir marka veya küçük bir işletme olmanız fark etmez. Instagram'ın gücünden doğru adımlarla dilediğiniz gibi yararlanabilirsiniz. Reklam vermeye başlamadan önce bir Facebook reklam sayfası ve buna bağlı bir Instagram hesabınızın olması gerekiyor. İlk olarak yeni gönderi veya mevcut gönderi seçeneklerinden size uygun olanı seçerek reklam ön izlemesini görüntüleyebilirsiniz Daha sonra Facebook hesabınızdan reklam amacınızı belirlemeli ve bilinirlik, ilgi ve dönüşüm seçeneklerinden amacınıza en uygun olanı seçmelisiniz. İlk defa reklam vermek isteyenler için etkileşim seçeneği faydalı olabilir. Reklam kampanya isiminizi de belirledikten sonra reklam hedefleme alanında hangi bölge veya şehirlerde reklamlarınıızn yayınlanacağını belirleyebilirsiniz. Yaş aralığı ve cinsiyet gibi alanları da reklam amacınıza göre belirlemeyi unutmayın. Bütçe ve planlama alanında reklam görüntülenme süresi ile bütçe planınızı ayarlayabilirsiniz. Günlük bütçe veya toplam bütçe seçeneklerinden en uygun olanını seçebilirsiniz. Reklam başlığınızı oluşturduktan sonra reklamınızın hangi platformlar üzerinde yayınlanmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Sipariş ver butonu ile reklamınızı yayına alabilirsiniz. Reklam uygulamalarında dikkat çeken konular arasında video uygulamaları geliyor. Yapılan araştırmalara göre kısa videoların izlenme ve etkileşim oranlarının daha fazla olduğu belirtiliyor. Ürünlerin özelliklerini iyi bir şekilde yansıtan 30 saniyelik videolar oldukça talep görüyor. Reklamları sadece Instagram platformu üzerinde sınırlandırmamak gerekiyor. Facebook platformu ile eş zamanlı şekilde yayınlanan reklamların daha çok kişiye ulaştığı bilinen bir gerçek. Görsel seçiminde karmaşık görseller yerine sade ve yüksek çözünürlükte görsellerin yanında marka logosu ya da özel bir ürünün öne çıkarılması daha etkili oluyor.Marka ve görsel ilişkisinin de iyi bir şekilde oluşturulması reklamlarda avataj sağlıyor. Marka veya ürün renklerinin görselde kullanılması ve satışa yönlendiren tarzda reklam görsellerinin tercih edilmesi reklamın amacına ulaşmasını sağlıyor. Belirli bir konsepte sahip olan ve hikayenin parçaları olarak aralıklı zaman dilimleri şeklinde uygulanan reklam çalışmaları da gizem ve merak uyandırarak etkili sonuçlar sağlıyor.Reklam açıklamalarında kısa ve öz bilgiler daha çok işe yarıyor. Link veya yönlendirme gibi tercihler yerine marka veya ürünün fonksiyonları üzerine etkili bir içerik veya kısa bir hikaye reklam açıklamalarında daha iyi dönüşüm oranları sağlıyor. Instagram görsellerinde önerilen 600x315 piksel boyutunun üzerine çıkmak daha detaylı ve kaliteli görseller oluşturulmasını sağlıyor.