Dünyanın en büyük kahve zincirlerinden olan Starbucks, kahve dendiği zaman akla ilk gelen markalardan biri. Starbucks'ı bir dünya markası haline getirmeyi başaran Howard Schultz bu işi tutku ve azimle bir araya getirerek başardığını belirtiyor. Fakir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Schultz, futbol bursu alarak Michigan Üniversitesi'ne girmeyi başarır. Okul döneminde çalışarak para biriktiren ünlü girişimci 1975 yılında okuldan mezun olur ve iş hayatına atılır Howard Schultz Xerox'ta satış temsilcisi olarak bir süre çalıştıktan sonra İsveçli Hammerplast adlı mutfak gereçleri şirketinde işe başlar. Seattle'de Starbucks adında bir kahve şirketinin kahve gereçleri siparişi vermesi dikkatini çeker ve gidip firmayla tanışmaya karar verir. 1971 yılında kahve sevdalısı üç ortak tarafından kurulan Starbucks'tan oldukça etkilenen Schultz, 1 yıl sonra Starbucks'ta pazarlama konusunda işe başlar. Kahve çekirdekleri satan Starbucks'a yeni bir İtalyan çehresi kazandırmayı hedefleyen ünlü girişimci ortaklarını ikna edemez ve marka ile yollarını ayırır. Il Giornale adlı kendi kahve şirketini 1986 yılında kuran Schultz, Starbucks'tan da sermaye elde etmeyi başarır. Aradan geçen zamanla birlikte Starbucks'ın satılık olduğunu duyan girişimci hiç tereddüt etmeden markayı satın alır ve kendi konseptini Starbucks'a uyarlar. Starbucks ile kariyerinde yeni bir sayfa açan girişimci, yeni stratejiler geliştirir. Reklam vermek yerine müşteri deneyimini ön planda tutmaya karar verir. Salt marka imajı yaratmak yerine şirket değeri yaratmanın önemine inanan Schultz, marka başarısında kalite politikalarına ve insan kaynaklarına son derece önem verdiğini belirtiyor. Müşteri deneyimini geliştirmenin ve beklentileri karşılamanın en iyi yolunun insan kaynaklarına ve çalışanlara yatırım yapmak olduğunu dile getiren Schultz tutkulu çalışanlarla müşteri ilişkilerini mükemmel hale getirmeyi hedeflemiş bir girişimci. Part-time çalışanları için bile kapsamlı bir sağlık sigortası sağlayan Schultz, aynı zamanda çalışanlarına şirket hissesi sağlayan Bean Stock adlı uygulaması ile iş çevrelerinin dikkatini çekti. Müşteri hassasiyeti, çalışanlara verilen önem ve farklı pazarlama stratejileri ile Starbucks bugün de bir kahveden çok daha fazlası olduğunu kanıtlıyor. Bugün 65 ülkede 21.000’den fazla şubesi ile dev bir kahve zinciri olmayı başaran Starbucks doğru adımlarla ilerlendiğinde markanın nasıl başarılı olabileceğinin en iyi örneklerinden biri.