Adı açıklanmayan gizemli bir milyarder 600 kişilik yolcu uçağı 747-8 tipi uçağı tek kişilik özel uçağa çevirdi. Bunun için inanılmaz bir masraf yapan gizemli milyarder tam 400 milyon sterlin parayı gözden çıkardı! Uçağın içinin tasarlanıp hazırlanması tam 3 yıl sürdü. Ultra-zengin işadamı için tamamen değiştirilen uçakta bir saray konforu bulunuyor. Uçağın içerisinde büyük bir ebeveyn yatak odası, yine büyük bir yemek odası, toplantı salonu, süper lüks banyo ve dinlenme odası bulunuyor. İki ayrı salonu bulunan uçukta kullanılan malzemeler dünyanın en pahalı ürünleri. Bu uçak dünya tarihinde bugüne kadar yapılmış en lüks kişisel uçak olarak tarihe geçti. Son model LED televizyonlar yine uçakta bulabileceklerinizden sadece biri... Merkezi Abu Dabi'de bulunan Etihad Havayolları, dünyanın en lüks uçuş hizmetlerini sunuyor. Diğer havayolu firmalarını kıskandıracak girişim kapsamında A380'lerde, dünyada ilk olarak banyolu 'rezidans' kabini geliyor. Uçağın en üst katında kurulacak rezidans bölümünde tek veya çift kişi olarak seyahat edilebiliyor. Aralık ayında kendilerine teslim edilecek ilk A380'e kurulacağı açıklanan rezidansta televizyonlu, yemek masalı, kanepe ve minibarlı bir oturma odası, çift kişilik bir yatak odası ve LCD televizyonlu bir banyo bulunuyor. Yatak odasından oturma odasına bir koridorla geçiş sağlanıyor. Uçağın ilk rotası olacak Abu Dabi-Londra uçuşunda rezidans bölümünü tercih edenlerin 20 bin dolar gibi bir para ödemesi gerekecek. A380'lerde rezidansın yanı sıra, süit oda olarak da 9 'apartman' bulunuyor. Bu apartmanlarda da yine kızaklı kapılar, minibar, gardrop, yatak ve televizyon var. Belki sık sık, belki ara sıra uçaklarla uzun yolculuklar yapıyoruz. Peki ama uçakların büyük sırlarından haberiniz var mı? İşte uçaklarla ilgili çok az insanın bildiği ve öğrenildiğinde 'yok artık' dedirten o gerçekler... Havadayken pek hissetmiyoruz; ancak uçağa kötü hava koşullarında sık sık şimşek çarpar. İki pilot uçuş sırasında asla aynı yemeği yemez. Biri zehirlenirse diğerinin sağlığı açısından risk almamak için bu uygulamaya gidiliyor. Sözgelimi bir pilot tavuk yediğinde diğeri köfte yer. Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir. Uçakta her yolculuk bir ya da iki saat sürmüyor. Pilotlar için gece uçuşlarında gerekli emniyet tedbirlerinin alındığı kısa dinlenme prosedürü mevcuttur. Kimse bu gördüklerinizi yıkamıyor. Tek kullanımlık! Koridordaki ışık acil durumlarda dışarı çıkmaya yardım ediyor. Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz. Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmıyor. Kalkış yaparken ne kadar başarılı olduklarına bağlı ödeme alıyorlar. Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor. Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta. Genellikle yolcular acil durum can yeleklerini uçaktan çalıyorlar. (Yani oturduğunuz koltuğun altında bir can yeleği olmayabilir) Havadayken içeceklerin tadı daha güzel gelir. Çünkü alçak basınç içeceklerin içindeki şekerin daha fazla ortaya çıkmasını sağlar. Bu yüzden daha tatlı gelen domates suyu uçuşlarda en çok tercih edilen içeceklerdir. Havada oluşan bulantıya iyi geldiğinden sodalar da tercih edilir. Havayolu şirketlerinin garip tasarruf yöntemleri var. Buna ne güzel örnek, American Airlines, menülerinden bir zeytin çıkararak bir defada 40 bin dolar tasarruf etti. Bilinenin aksine uçaklarda tenefüs ettiğiniz hava en temiz havadır. Uçaklarda hastanelerde kullanılan hava filrteleme teknolojisi kullanılır. Tabii ki bu mikrop barındırmadığı anlamına gelmez ama her zaman en temiz hava uçaklardakidir. Uçuşlardaki kazaların yüzde 90’ından fazlası iniş ve kalkış sırasında olur. Uçuş sırasında kaza olma olasılığı çok nadirdir. İniş ve kalkışlarda bu yüzden insanların yerinde oturması ve kemerlerini takması zorunludur. Can güvenliğinin yanı sıra uçuş öncesi yolcuların ağırlığı hesaplandığından iniş ve kalkışlarda iniş ve kalkışlarda bir kaç yolcunun aynı anda yer değiştirmesi uçağın dengesinde değişimlere yol açabileceğinden yolcuların yerlerine otruması zorunludur. Pilotların menüleri her zaman yolculardan farklıdır. Yolculardan farklı yiyecekelr yerler ve yolcuların yemeklerinden farklı olarak pilotlara özel hazırlanır. Bunun nedeni pilotların uçuş sırasında hasta düşme ihtimalini ortadan kaldırmak. Türbulans konusu uçaklarda en çok merak edilen konudur. Türbulans sanıldığı gibi uçağın düşmesine neden olmaz fakat türbülans sırasında kemerin bağlı olmaması, şiddetli sarsıntı yüzünden ölümlere neden olabilir. Ayrıca havadaki karbondioksit oranı arttığından türbulanslar her geçen gün daha fazla şiddetleniyor. Uçaklarda iniş ve kalkışlarda perdelerin açık tutulması gerektiğini bilirsiniz. Perdeler kapalı olursa, dışarıyı görmemiz engellenebileceği, hangi tarafın çıkış için emniyetli olduğunu anlamak için vakit kaybedileceğinden dolayı perdeler açık tutuluyor. Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda ışıkların sönmesi, gece gözlerimizi karanlığa alıştırmak için. Herhangi bir kaza durumunda, ışıklar açık olsa idi, gözlerin karanlığa alışmak için kaybedeceği birkaç saniyeyi kazanmak amaçlı ışıklar kapatılıyor. Uzun menzilli seferlerde uçuş görevlilerinin dinlenmesi amacıyla uçaklarda gizli odalar bulunuyor. Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişiyor. Genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasında bulunuyor. Tuvalet atıkları dışarı mı atılıyor? Uçak tuvaletindeki atıklar sanıldığı gibi uçak havadayken gökyüzüne bırakılmıyor. Uçağın atık deposunda toplanıyor ve uçak inince araç gelip atık deposunu boşaltıyor. Uçaklar kaç derece yatış açısı yapıyor: Yolcu uçakları 30 dereceden çok yatış yapamazlar. Ana uçuş sistemi bunu engeller. 90 saniye kuralı: Uçakta acil durum anında kurallar gereği uçağın 90 saniye içinde yolcu kapasitesi ne olursa olsun tahliye edilmesi şarttır. Rötarlarda yolcu hakları: Uçak rötar yaptığı zaman mesafelerine ve bekleme sürelerine bağlı olarak değişen koşullarda da havayollarının yolculara içecek, yiyecek, konaklama, otele transfer ve ücretsiz telefon ve faks hizmeti sunması gerekir.