Bill Gates ile birlikte Microsoft'un kurucularından olan Paul Allen'ın havacılık merakı sayesinde dünyanın en geniş ve büyük uçağı yakında ortaya çıkacak. Stratolaunch ismindeki uçak 2019'da havalanacak ve kanat genişliği tam 117 metre, üstelik çok ilginç bir amaca hizmet edecek. Roc kod adlı uçağın havada böyle görünmesi planlanıyor. Havalimanlarında göremeyeceğimiz türden dev uçağın gövdesine dikkatle bakılırsa 3 adet uzaya fırlatılmak üzere hazırlanan roket görülebilir. Profesyonel futbol sahasından daha uzun olan uçağın gövdesi 72 metre genişliğinde, 15 metre kuyruk uzunluğu var ve tam 8 bin 200 bin metrekarelik özel tasarlanan hangarda üretiliyor. Uzaya fırlatılacak roketler yaklaşık 11 bin metre irtifaya taşınıyor ve sonra bırakılıyor. Roketler kendi motorlarıyla tırmanışına devam ediyor. Stratolaunch bu şekilde yılda 6-10 görev uçuşu yapacak. 2019 yılında ilk kez görev amaçlı havalanacak olan uçak, Orbital ATK tarafından üretilen bir adet Pegasus XL roketini taşıyacak fakat toplam 3 roket kapasitesi bulunuyor. Stratolaunch dev olunca tekerlek sistemi de bir o kadar büyük. 650 ton yükü taşımak için tam 28 tekerden destek alıyor. Her iki burun kısmında ikişer tane, gövdede de 12'şer tane tekerlek var. Dev uçağın çoğu ekipmanı iki adet Boeing'in 747-400'nin motor, elektronik, uçuş kompartımanı, iniş takımları mühendisler tarafından sökülerek oluşturulmuş. Stratolaunch tam 6 adet 250 kN (56,000 lbf) Pratt & Whitney PW4056 motor kullanacak. Boeing 747-400 bu motorlardan 4 adet kullanıyordu. Görüntüdeki Boeing 747-400 kokpitinden farklı olarak Stratolaunch üç kişilik bir kokpite sahip olacak. Pilot ve yardımcısı dışında bir de uçak mühendisi bulunacak. Stratolaunch'ın iki sene öncesinde hangardaki yapım aşamasından Paul Allen'ın paylaştığı bir görüntü. Arkadan görünüşü uçağın devasa boyutlarını daha da gözler önüne seriyor. Stratolaunch'un havalanması için gereken pistin uzunluğu, uçağın boyutlarından dolayı, en az 3.5 kilometre olmak zorunda. Stratolaunch yönetimi, uçağın defalarca tekrarlanacak ilk denemelerine de başlandığını duyurdu. Roketleri fırlatacak 6 adet dev Pratt & Whitney turbofan motor çalıştırıldı ve test edildi. 3 aşamada gerçekleştirilen testlerin ilki motorları enerjiyle yüklemek için ek bir güç kaynağı kullanımıydı. Buna aşamaya kuru motor ismi verildi. Ardından ıslak motor aşamasına geçerek motorlara yakıt enjeksiyonu yapıldı. Son olarak da her bir motor teker teker çalıştırılarak motorların boşta işleyip işlemediğine bakıldı. Testlerin hepsinin beklendiği gibi başarıyla sonuçladığı duyuruldu. 540 ton ağırlığındaki uçağın maliyetinin 300 milyon doları aşması bekleniyor fakat yine de en pahalı uçak olmayacağı kesin.