İLK olarak 1975 yılında üretimine başlanan ve dünya genelinde 16 milyondan fazla satış rakamına ulaşarak Volkswagen markasının en başarılı modellerinden biri olan Polo, 8 yıl sonra 6’ncı nesliyle Türkiye’de 64 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Emre Özpeynirci/ eozpeynirci@hurriyet.com.tr Yeni Polo, bir önceki nesline göre 81 mm daha uzun, 69 mm daha geniş olmasına rağmen aynı ağırlığa sahip. Ayrıca aracın aks mesafesi 94 mm artırılırken bu geçmiş nesline göre bagaj hacminin 71 litre artarak 351 litreye ulaşmasını sağlamış. Yeni Polo’da tamamen yenilenen sürücü odaklı kokpit tasarımı ve 8 inç boyutunda ekran iç mekanda ilk göze çarpan detaylar arasında. Yeni Polo’da Golf ve Passat’ta sunulan üst sınıf sürüş destek sistemleri ile yarı otonom sistemler de yer alıyor. Trendline, Comfortline ve ilk kez sunulan Highline olmak üzere üç farklı donanım seviyesi olan yeni Polo’da LED gündüz sürüş farları ve Yorgunluk Tespit Sistemi her üç donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor. Altıncı nesil Polo, Türkiye’de ikisi benzinli, ikisi dizel olmak üzere toplam 4 farklı motor seçeneğiyle alınabiliyor. Benzinli motorlar 3 silindirli ve 1 lt. hacme sahip. İlk seçenek, Stop&Start özelliğine sahip, manuel şanzımanlı ve 75 PS güç üreten 1.0lt MPI, diğer seçenek ise DSG şanzımanlı 95 PS güç üreten 1.0lt TSI. Yeni Polo’nun SCR teknolojisine sahip dizel versiyonları ise, manuel şanzımanla sunulan, 1,6 TDI SCR 80 PS ile hem manuel. hem de DSG şanzımanla alınabilen ve 250Nm tork değerine sahip 1,6 TDI SCR 95 PS.