Güncelleme Tarihi:
İnternet dünyasının Türkiye'deki en ünlü isimlerinin başında Orkun Işıtmak geliyor. Ahmet Can-acan@hurriyet.com.tr
Genç yaşta YouTube'a yüklediği videolarla ünlenen Işıtmak'ı takip eden milyonlarca kişi bulunuyor ve her geçen gün yıldızı yükselmeye devam ediyor.
Biz de Orkun Işıtmak'ın başarılı bir yıldıza dönüşme hikâyesini bir araya getirdik.
Orkun Işıtmak, 1996 yılında İzmir'de dünyaya geldi. Lise eğitimini İzmir’de Vali Vecdi Gönül Anadolu Lisesi’nde alan Işıtmak, daha sonra üniversite eğitimi için İstanbul'a geliyor.
YouTube'un hızla büyümesi üzerine gördüğü bu fırsatı kaçırmak istemiyor. Ve hemen YouTube'a yüklemek üzere videolar çekmeye ve paylaşmaya başlıyor.
Videolarının takipçileri tarafından oldukça fazla beğenilmesi üzerine Işıtmak, YouTube üzerinde bir video kanalı kurmaya karar veriyor.
Işıtmak ilk kanalını 2006 yılında kurdu. Farklı bir isimle kurulan bu kanalda, Işıtmak sihirbazlık videolarına yer veriyordu.
Daha sonra 2011 yılında kendi adıyla kurduğu kanalda, oyun videoları paylaşmaya başladı.
Hızla takipçi sayısını arttıran Işıtmak, daha sonra günlük hayatından çektiği videolara odaklandı ve 2016 yılının başında 1 milyon aboneye ulaştı. 2016 yılının sonuna doğru ise bu rakam 2 milyonu geçti. Şu anda ise Orkun Işıtmak'ın YouTube'taki takipçi sayısı 3.8 milyonu geçmiş durumda.
Işıtmak'ın en büyük amaçlarından biri YouTube'ta video yayınlamayı (YouTuber) bir mesleğe çevirmek.
Çektiği videolarda eğlence ve karşılaştırma kategorisine odaklanan Işıtmak'ın en çok dikkat çeken videoları ise "Amerikadan iPhone 7 Almak", "Murat Boz bana ağda yaptı" ve "Ece Seçkin ile Yorumlarla şarkı yapmak" oldu.
Özellikle genç yaştaki kitleler tarafından merakla izlenen Işıtmak'ın şu anda yüklediği videolar şu anda 4-5 milyon kez izlenme rakamlarına sahip.
En çok izlenen videosu ise şarkıcı Ece Seçkin ile çektiği video. Ece Seçkin ile videolara gelen yorumlardan oluşturduğu şarkı sözleriyle şarkı söyleyen Işıtmak'ın bu videosu, 23 milyon kez izlenmesiyle dikkat çekiyor.
Ayrıca Işıtmak, sözlerini değiştirerek şarkı videolarıyla da dikkat çekiyor. Eğlence amaçlı şarkılar yapan Işıtmak, önümüzdeki dönemde bir albüm de yapmak istiyor.
Işıtmak'ın elinde tuttuğu bu takipçi kitlesini bir iş modeline dönüştürmüş durumda. Henüz küçük yaşta olmasına rağmen Işıtmak'ın iki şirketi bulunuyor.
Bunlardan biri yapım (prodüksiyon) şirketi. Diğeri ise Orkun'un tasarladığı tişörtler olan tekstil ürünlerinin satışını gerçekleştirdiği 'Ork Designs'.
Prodüksiyon şirketiyle çektiği videoları iş modeline dönüştüren Işıtmak, içerik sponsorluğu üzerine odaklanıyor. Markalar, yer almak istedikleri Orkun Işıtmak'ın videoları için para ödüyor.
Işıtmak'ın bir diğer şirketi olan Ork Designs'da ise 5 farklı tişört modeli satışta yer alıyor. Farklı tasarımlarda sunulan bu tişörtlerin satış fiyatları ise 40-60 TL arasında değişiyor.
Dünyanın en büyük şirketlerinin etkinliklerine katılmaya başlayan Işıtmak, son olarak Apple'ın San Francisco'daki yeni merkezindeki iPhone 8 ve iPhone X lansmanına katıldı. Buradan yaptığı çekimleri YouTube kanalında paylaştı.
Google tarafından düzenlenen ve sadece kendi alanında bir numara olan isimlerin bulunduğu YouTube Top Creator programına seçilen Işıtmak, ayrıca 25-27 Eylül tarihlerinde İspanya’da gerçekleşecek YouTube Creator Summit’de Türkiye'yi temsil etmeye hazırlanıyor.