İlk etapta salgınla ilgili olan maske dağıtımı, sosyal yardımlar, seyahat izin belgesi gibi hizmetler elektronik ortama, kurumlarla beraber çalışılarak taşındı. Türkiye'nin dijital dönüşüm yolculuğunda e-Devlet Kapısı, merkezi ve kilit konumunu sürdürüyor.
Bu yeni süreçte, Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığının koordinasyonunda e-Devlet hizmetlerine bütüncül bir bakış açısı kazandırmak için basit hizmetlere ilave olarak, birçok kurumun servislerinin kullanılması sonucu yeni bütünleşik hizmet geliştirme çalışmalarına devam ediliyor.
e-Devlet Kapısı, kurumların birleşme noktası olarak farklı kamu kurumu hizmetlerini tek bir noktadan sunma gayreti içinde bulunuyor.
Kamu hizmetlerinin e-Devlet'e taşınmasında büyük aşama kaydedildiSon dönemde, özellikle Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığının yoğun çabaları ve bürokratik sahiplenmeyle kamu hizmetlerinin e-Devlet Kapısı'na taşıması noktasında ciddi aşama kaydedildi.
Kovid-19 salgını sürecinde PTT/Maske Başvurusu, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Sosyal Yardım Başvurusu, İçişler Bakanlığı/e-Başvuru Sorgulama ve Sağlık Bakanlığı/HES Kodu Oluşturma ve Sorgulama hizmetleri çok kısa sürede e-Devlet Kapısı'na entegre edildi.
e-Devlet Kapısı'nda 1 Haziran itibarıyla sunulan hizmetlerde en fazla kullanım 90 milyon 836 bin 765 ile "Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu" sorgulaması oldu. Bu hizmeti 27 milyon 97 bin 316 sorgulamayla "e-Başvuru Sorgulaması", 18 milyon 465 bin 784 ile "PTT/Maske Başvurusu" ve 10 milyon 213 bin 308 ile "Pandemi Sosyal Destek Ön Başvuru" hizmeti izledi.