Galatasaray karını %79 artırdı

Güncelleme Tarihi:

Galatasaray karını %79 artırdı
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 11, 2003 00:00

Galatasaray Sportif, 30 Kasım 2002 tarihinde biten 6 aylık dönem için, 20.2 trilyon lira (12.5 milyon dolar) net kar açıkladı. Galatasaray Sportif'ten yapılan açıklamada, Galatasaray markasının yönetim haklarına sahip bir özel medya pazarlama ÅŸirketi olan Galatasaray Sportif'in, Türkiye ekonomisinin içinde bulunduÄŸu darboÄŸaza raÄŸmen 30 Kasım 2002'de sona eren 6 aylık dönemde 18 trilyon lira net satış rakamı elde ettiÄŸi bildirildi. Açıklamada, 6 aylık faaliyet gideri 3.3 trilyon lira olarak gerçekleÅŸen Galatasaray Sportif'in 14.6 trilyon lira esas faaliyet karı ve yüzde 8.1'lik faaliyet kar marjı elde ettiÄŸi belirtildi. 5.6 trilyon lira tutarındaki diÄŸer net gelirler sonucunda Galatasaray Spotif'in 6 aylık dönemde yüzde 79'luk artışla 20.2 triyon lira net kar saÄŸladığı kaydedildi.      HİÇ BÄ°R BANKAYA BORCU YOK Açıklamada, iÅŸletme sermayesi ve yatırım ihtiyacı yok denecek kadar az olan Galatasaray Sportif'in yüksek nakit yaratma kapasitesinin 30 Kasım 2002 tarihli bilançolarında da görüldüğü, 18 trilyon liraya ulaÅŸan toplam hazır deÄŸerler ve menkul kıymetlere sahip olan ÅŸirketin, hiç bir bankaya borcu bulunmadığı belirtildi. Kısa vadeli ticari alacakları 4.9 trilyon lira seviyesinde olan Galatasaray Sportif'in bilanço tarihi itibariyle ortaklardan 1.8 trilyon lira alacağına karşılık, henüz ödenmemiÅŸ 2002 temettülerinden muhtelif iÅŸlemlerden ortaklarına 3.1 trilyon lira borcu bulunduÄŸu bildirildi. Açıklamada, Galatasaray Sportif'in 26 AÄŸustos 2002 tarihli OlaÄŸan Genel Kurul toplantısında alınan karar doÄŸrultusunda, 28 AÄŸustos 2002'den itibaren hisse başına 13 bin 675 lira nakit temettü dağıttığı hatırlatıldı. Galatasaray Futbol Takımı'nın tüm medya yayın, reklam, sponsorluk ve isim haklarını yöneten Galatasaray Sportif'in bünyesinde diÄŸer halka açık futbol kulüplerinden farklı olarak giÅŸe gelirleri, futbolcu transfer gelir/giderleri ve maaÅŸları gibi gelirler ve giderler yer almadığı bildirilen açıklamada, satış ve pazarlama haklarını 4 yıllık bir sözleÅŸmeyle Sportfive'e (UFA Sports) devreden Galatasaray Sportif'in, bu iÅŸbirliÄŸi neticesinde Galatasaray'ın sponsorları arasına Umbro, Carlsberg, DoÄŸan On-Line, Powerade (Coca-Cola) gibi saygın yerli ve uluslararası kuruluÅŸları da kattığı vurgulandı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!