F1'de turbo çağı

Güncelleme Tarihi:

F1de turbo çağı
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2014 09:40

Brazilya 2013 ve Melbourne 2014 arasındaki yaklaşık üç aylık süreçte takımlar, son yılların en kapsamlı kural değişikliklerini anlamak ve bu değişikliklere adapte olmak için, her zamankinden fazla mesai harcadılar.

Haberin Devamı

2014 yılı hem sportif hem de ticari açıdan pek çok değişikliği beraberinde getirdi.2006 yılından bu yana kullanılan V8 motorların yerini artık 1980’lerdeki turbo çağını hatırlatan 1,6lt V6 motorlar aldı. Bu yeni güç üniteleri, eski motorlara kıyasla iki daha dayanıklı olmak zorunda olduklarından daha ekonomik ve çevreciler. Her sürücünün 100kg yakıt ile yarışı tamamlaması gerekiyor. Kers sistemi yerini daha güçlü ve kapsamlı ERS sistemine bıraktı.
Güvenlik sebebiyle 2014 Formula 1 araçlarının burunları daha düşük seviyeye indirildi. Ocak ayında örtülerin kaldırılması ile birlikte, bu değişikliğin yeni tasarımlar üzerindeki etkisi ortaya çıktı. Son yılların en ilginç ve estetik açıdan pek de hoş görünmeyen araçlarını gördük.

Sezon öncesi testlerde, takımlarda genel bir iyimserlik havası hakimdir. Her takım sezona coşku ile başlar. Otomobilin umut vaat ettiğini, geçen seneye oranla geliştiklerini ve podyum hedeflerinin olduğunu, her test seansından sonra yenilerler. Değişen kurallarla birlikte, sezona başlarken beklentiler, hızlı olmaktan çok, dayanıklı olmak üzerine kurulu görünüyor.

Takımlar arasındaki farklar hangi seviyede ya da kim ne kadar hızlı? Bu soruların yanıtı için Melbourne beklememiz gerekse de, kış testlerinde öne çıkan Mercedes, Williams ve Mclaren galibiyete yakın takımlar olarak görünüyor.

Özellikle Mercedes, dayanıklılık problemi yaşamadığı takdirde saf hız olarak diğerlerinden bir adım önde görünüyor. Hamilton ve Rosberg ile galibiyetin en büyük adayı konumundalar. Geçen sene tarihinin en kötü sezonunu yaşayan Williams, ileriye doğru önemli bir adım atmış gibi görünüyor. Massa tecrübesini istikrar ile birleştirebilirse, galibiyet için mücadele edebilir.

Raikkonen’in gelişi ile birlikte, en iyi pilot kadrolarından birine sahip olan Ferrari, Avusturalya’da podyum için mücadele edecektir.
Son dört yılın dünya şampiyonu RedBull’da beklentiler galibiyet ya da podyum mücadelesinden çok, yarışı tamamlamak üzerine kurulmuş durumda. Takımın Melbourne’de aracın yeni bir versiyonu ile yarışacağı bekleniyor.
Turbo çağının geri dönmesi, değişen kurallar ve pilot kadrolarıyla birlikte, hızın, yarışın ve rekabetin tadının daha fazla çıktığı, heyecanlı bir sezon olması dileğiyle…

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!