Zürih’te doğdu Cenevre’ye kondu

Güncelleme Tarihi:

Zürih’te doğdu Cenevre’ye kondu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2013 01:14

İlk mağazasını Zürih’te 20 yıl önce açan Silk&Cashmere, Cenevre’de Rue du Rhône Caddesi’nde Chopard, Louis Vuitton ve Cartier’e komşu oldu. Silk&Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur “Bizi İsviçreli bir marka gibi karşıladılar. Burada kiralık yer bulmak çok zor ama kiralar Kapalıçarşı ve Zorlu’dakine ulaşmıyor” dedi.

Haberin Devamı

SAF ipek ve kaşmirden global bir marka yaratma hayali kuran Ayşen Zamanpur, 20 yıl önce ilk mağazasını İsviçre’nin Zürih kentinde açtı. Zürih’te iki mağazası bulunan Silk & Cashmere, Cenevre’in prestij caddesi Rue du Rhône’da Chopard, Louis Vuitton, Cartier gibi lüks markalara komşu oldu. Silk & Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, “İlk mağazamızı Zürih’te açtığımız için bizi burada İsviçreli bir marka gibi karşıladılar. En baştan global
bir marka hayat ettiğimiz için Zürih’i seçmiştik” dedi.

YER BULMAK İMKANSIZ

Ayşen Zamanpur, Cenevre’de yer bulmanın güçlüğüne değinerek, “Mağazayı kiraladığımız binayı bir Hong Kong’lu firma inşa etti. İlk günden itibaren takip ettik ve yerimize göz koyduk. Gide gele dükkanı kiralayabildik. Bugün hadi desen Cenevre’de başka yer yok. Hele hele Rue du Rhone’da mümkün değil” dedi. Zamanpur “Ancak bütün dünya markalarına komşu olduğumuz bu caddede kiralar Zorlu ve Kapalıçarşı mağazalardaki kiralara ulaşmıyor bile. İstanbul’un geldiği noktayı yurtdışında mağaza açtıkça daha çok fark ediyoruz”
diye konuştu.

Haberin Devamı

FONLA İKİNCİ YIL

Şubat 2014’te yabancı fon ortaklıklarının ikinci yılını dolduracaklarını ve çok memnun olduklarını vurgulayan Zamanpur şunları söyledi: “Beş yılda üç kat büyüme planladık. Emin adımlarla ilerliyoruz. Şimdi Zorlu ve Akasya geliyor. Ardından Berlin var. Yeri tuttuk. Berlin’in en son ve iddialı yeni AVM’sindeyiz. Bir de bağımsız bir şirket, en iyi nerede büyüyebileceğimizi araştırdı. İklim, gelir grubu, rakipler, büyüme trendi, alışveriş endeksine bakıldı. Almanya çıktı! Bunun üzerine Berlin’in ardından 2014’te Münih, Düsseldorf ve Frankfurt’ta mağaza açacağız.”
Rusya ve Çin’de yerel ortakla büyümek istediklerini kaydeden Zamanpur, çalışmalara bu yönde devam ettiklerini söyledi.

İkinci kuşak ‘gençlik’ ekleyecek

BUGÜN dünyada 20’den fazla şehirde, 160’ın üzerinde noktada mağaza ve kornerleriyle küresel bir marka olarak hizmet veren Silk & Cashmere’de ikinci kuşak da görev başında. Ayşen Zamanpur, ikinci kuşağı şöyle anlattı: “Oğlum Ferhat önce e-ticaret ile başladı. Kızım Yasemin de üç hafta önce müşteri ilişkileri gibi zor bir departmanda başladı. Biz online’da çok genç tüketici alıyoruz. Markamız 30 yaş üstüne hitap ediyor daha çok. Bunu değiştirmeyeceğiz ama oğlum ve kızım daha genç yeni bir ‘line’ yaratma uğraşı içinde. Bunu önce birkaç mağazada deneyeceğiz. İnternette gördüğümüz bu potansiyeli mağazalara da çekmek istiyoruz.”

Haberin Devamı

Perakendeci dayanışması

AYŞEN Zamanpur, aynı zamanda Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) yönetim kurulunda. Türkiye’deki perakendecilerin arkadaşlığı ve
güç birliğiyle çok önemli bir dayanışma sergilediğini belirten Zamanpur şöyle konuştu: “Çok iyiyiz, birlik içindeyiz, bilgi alışverişi rahatlıkla yapıyoruz. İki dakika içinde Abdullah Kiğılı, Kamil Özçoban, Mustafa Taviloğlu birbirimize danışırız, işimi görebilirim. Kol kola yürüyoruz, başka sektörde bu yok. Bütün ücretlerimizi paylaşıyoruz, skalalarımızı, kiraları paylaşıyoruz. Eskiden bunlar yapılmıyormuş, herkes gizlermiş. Birbirini yermiş.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!