Güncelleme Tarihi:
ERGO Versicherungsgruppe AG İcra Kurulu Başkanı Dr. Torsten Oletzky, bazı zorluklar yaşanıyor olsa da Türk sigorta sektörünün halen çok çekici bir pazar olduğunu söyledi. Geçen hafta Ergo Türkiye’nin İstanbul Ümraniye’deki yeni merkezine taşınması nedeniyle Türkiye’yi ziyaret eden Dr. Torsten Oletzky, Türk sigorta pazarı hakkında ilginç açıklamalarda bulundu. Torsten Oletzky, sigorta pazarının 2009 yılına kadar yüzde 17’lik bileşik büyüme oranına sahip olduğunu, buna rağmen Türkiye’de sigortalanma oranının düşük kaldığını belirterek, “2010’da GSMH’nın yüzde 1.3’ü sigorta primlerine harcandı. Bu oran Avrupa’da yüzde 7.6 iken, Almanya’da yüzde 7.1. Türkiye’de kişi başına harcanan sigorta prim tutarı 105 dolar iken, Avrupa’da bu rakam bin 860 dolar, Almanya’da ise 2 bin 900 dolar. Bu rakamlar Türkiye için öngördüğümüz büyüme potansiyelini çok net açıklıyor. Dolayısıyla Ergo, Türkiye’de, başarılı ve uzun vadeli bir şirket olarak bulunmayı, sektörün lider oyuncularından biri olmayı hedefliyor” dedi.
Büyüme potansiyeli
Torsten Oletzky, özellikle son 5 senede Ergo dahil birçok uluslararası sigorta grubunun Türkiye’ye yatırım yaptığına da değinerek, yatırımcıların pazardaki güçlü büyümeye yönelik beklentisi olduğunu kaydetti. Ancak, bu beklentinin karlılıkta bazı olumsuz etkilerle birlikte pazardaki rekabeti tetiklediğini vurgulayan Torsten Oletzky, “Bu sorunların farkında olmakla birlikte, Türkiye’deki sigorta pazarının büyüme potansiyelinden eminiz. Sektörde lider olmak istiyoruz” dedi. Oletzky, Ergo hakkında da bilgi vererek, 20 milyonu Almanya’da olmak üzere 40 milyon müşterisi ve 2010 yılındaki 20 milyar Euro’luk üretimi ile Avrupalı lider sigorta grubu olduğunu söyledi. Oletzky, “Dünyada 30 ülkede hizmet veriyoruz. Özellikle Avrupa ve Asya’daki ana bölgelere yoğunlaşmış durumdayız” dedi.
Felsefemizi ‘sigortalamak anlamaktır’ üzerine kurduk
DR. Torsten Oletzky, Ergo’nun orta ölçekli Alman sigorta şirketlerinin birleşmesi ile kurulduğunu, 2010 yılından itibaren de Ergo markasını kullanmaya başladıklarını belirterek, şunları söyledi: “Türkiye, 2010 yılı nisan ayında marka değişim sürecini tamamlayan ilk ülke oldu. Almanya’da ve uluslararası pazarlarda marka değişim süreci demek, yalnızca isim değiştirmek değil, aynı zamanda yeni bir iş felsefesi ve kurumsal kültür oluşturmayı gerektiriyor. Ergo’nun marka felsefesini ‘sigortalamak anlamaktır” sloganına yani, tamamen müşteri odaklı ve bireysel ihtiyaçlara en uygun profesyonel danışmanlığı sunmak üzerine kurduk. Müşterilerimiz için basit, şeffaf ve kolay anlaşılır olmayı hedefliyoruz ve bunun için çalışıyoruz.”
Hedefimiz üretim ve kârlılıkta lider şirket olmak
ERGO Türkiye CEO’su Akın Kozanoğlu, 2009 yılının son çeyreğinde başlattıkları yeniden yapılanma sürecini 2010 yılında da devam ettirdiklerini, bu süreçte öncelikle markayı yenilediklerini belirterek, şunları söyledi: “2010 yılı, Ergo Grubu için atılım yılı oldu ve dünyadaki tüm farklı markalar Ergo adı altında birleştirildi. Biz de markamızı 2010 yılı içerisinde değiştirdik. Marka değişim sürecinde bilinilirliğimiz yüzde 81’e ulaştı. Ergo Türkiye olarak, 2011’den itibaren sürdürülebilir bir karlılık hedefliyor ve bu yöndeki çalışmalarımızı hızla devam ettiriyoruz. Hem sigorta bilincinin hem de kişi başına GSYİH’nın artmasına paralel olarak 2010 yılında hedeflediğimiz sağlık, yangın ve sorumluluk sigortaları başta olmak pek çok branşta hızlı bir büyüme öngörüyoruz. Hedefimiz, Türkiye’nin lider sigorta şirketinden birisi olmak.”
Diğer sigorta haberleri:
Allianz Sigorta’dan evlenenlere özel sigorta
ALLIAN Sigorta, “Alyans Sigortası” adı altında yeni ürününü pazara sundu. Evlilik hazırlığı yapanlar için geliştirilen Alyans Sigortası, yeni bir hayata adım atan çiftleri mutlu başlangıçlarında yalnız bırakmıyor. Türkiye’de ilk kez pazara sunulan yeni ürünleri hakkında açıklama yapan Allianz Pazarlama Grup Müdürü Firuzan İşcan, gelinlik ve damatlıktan düğün hediyelerine, pastadan irade dışında gerçekleşen düğün iptallerine kadar evlilik hazırlıklarına dair her detayı sigorta ile güvence altına alındığını söyledi. Firuzan İşcan, 2011 yılı sonuna kadar Alyans Sigortası ile düğününü teminat altına alan çiftlere balayı için seyahat sağlık sigortası da hediye ettiklerini açıkladı. İşcan, verdikleri teminat hakkında şu açıklamaları yaptı: “Düğünün yapılacağı mekanın kullanılamaz hale gelmesi, beklenmedik durumlar nedeniyle düğünün iptali gibi durumlarda, gelinliğin ya da damatlığın hasarı karşılanıyor. Düğün hediyelerinin bir kaza ile zarar görmesi halinde de oluşan zararı da ödüyoruz.”