Zirvenin bedeli!

Güncelleme Tarihi:

Zirvenin bedeli
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2016 00:30

2015’te kurdaki artışa karşı  firmalar elini taşın altına sokunca otomobil satışında tarihi seviyeye ulaşıldı.

Haberin Devamı

Yıl içinde Euro’nun TL karşısında yüzde 20’yi aşan değer artışını firmaların ceplerinden karşılaması rekor satış getirdi ama kârlılıklar 2014’ün gerisine düştü. Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, “BMW satışında Euro kurunu 3 TL’nin altında sabitlememizin maliyeti yaklaşık 40 milyon Euro oldu. Yapmasaydık 7 bin adet az satardık, liderlik giderdi” dedi.

2015 yılında toplam otomotiv pazarı 1 milyon adedi aşarak tüm zamanların tarihi rekorunu kırıp, 10 yıllık hayali gerçekleştirirken, kârlılıkta ise aynı şeyleri söylemek zor. Yoğun rekabette firmalar pazar payı kaybetmemek adına yükselen kur farkının büyük kısmını kendi ceplerinden karşıladı. Tüketici yüzde 20’yi aşan kur farkını fiyatlarda çok hissetmeyince satışlarda büyük sıçrama yaşandı. Firmaların kârlılığı ise 2014 yılının gerisinde kaldı. Bunun en net örneğini ise BMW, MINI, Land Rover ve Jaguar’ın Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv’in CEO’su Eşref Biryıldız verdi. Biryıldız, 2015 yılında BMW’nin 31 bin 221 adetle lüks sınıfın lideri olduğunu hatırlatarak, bunda uyguladıkları düşük kur politikasının etkili olduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

7 bin adet az satardık

Eşref Biryıldız, Hürriyet’e yaptığı özel açıklamada şunları söyledi: “Liderliğe ulaşmamızda Euro kurunu temmuzda 2.84, eylülde 2.99’a sabitlememizin çok önemli katkısı olduğu aşikar. Ancak yüksek kurdan ithal edip düşük kurdan satmanın da hatırı sayılır bir maliyeti var. Çünkü Türkiye’de geçtiğimiz yıl Euro kurunun bir ara 3.44 TL seviyesini gördüğünü unutmamak lazım. Rakibimizin TL ile satış yapması ve pazardaki yoğun rekabetten dolayı Euro kurunu sabitledik. Bunun bize maliyeti yaklaşık 40 milyon Euro oldu. Maliyetin büyük kısmını da biz karşıladık. Çünkü eğer bu fedakârlığı yapmasaydık, yaklaşık 7 bin adet daha az araç satardık. Bu da hem bizi liderlikten eder hem de rekabette çok gerilerde kalmamıza neden olurdu. Bu sabit kur politikamızı sadece BMW markasında uyguladık. Jaguar ve Land Rover’da ise tüm satışlarımızı hep günlük gerçek piyasa kuru uygulayarak gerçekleştirdik.”

Haberin Devamı

DÜNYADA İLK 10 HEDEFİ

2016 yılına ilişkin hedeflerini ve beklentilerini de aktaran Biryıldız, “2016’da toplam pazarın 2015’e göre daralması öngörülüyor. Biz daralan pazarda her şeye rağmen BMW satışlarının 2015 ile aynı seviyede yani 31 bin adet civarında olmasını öngörüyoruz. Daha önce de söylediğim gibi 2019 yılında BMW, MINI, Jaguar ve Land Rover toplam satışlarının 50 bin adedi aşmasını hedefliyoruz. Bu hedefe 2018 yılında da ulaşabiliriz” diye konuştu. BMW’nin Türkiye’de 5 yıldır üst üste lüks sınıfın lideri olduğunu belirten Biryıldız şunları söyledi: “Bugün dünyanın en çok satış yapan BMW distribütörüyüz. Ayrıca dünyanın en hızlı büyüyen ülkeleri arasında ilk sıralardayız. BMW’nin müşteri kazanım ve sadakati programlarını uygulayan pazarlar arasında ilk üç arasında yer alıyoruz. Bu konuda ödül de aldık. Türkiye toplam BMW satışlarında 2015 yılında dünyada 15’incilikten 12’nci sıraya yükseldi. Hedeflerimize ulaşırsak kısa sürede ilk 10’u zorlayacağız.”

Haberin Devamı

Zirvenin bedeli

BAKMADAN GEÇME!