Zırhlı araçta rekor kırdık, savunma sanayii ile 100 milyon dolara ulaştık

Güncelleme Tarihi:

Zırhlı araçta rekor kırdık, savunma sanayii ile 100 milyon dolara ulaştık
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2007 00:00

Askeri ve ticari araç üreticisi Otokar’ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, çok başarılı bir yılı geride bıraktıklarını belirterek, savunma sanayinde büyüme, ciro içinde ihracat payının üçte bire yükseltilmesi ve yeni modellerle büyüme hedeflerini gerçekleştirdiklerini söyledi.

Görgüç, şöyle konuştu: "Bugün bu hedeflerin üçünü de gerçekleştirmiş olmaktan dolayı mutluyuz. ’2006 savunmada büyüme yılı olacak’ dedik, fazlasıyla yaptık. 2006, Otokar’ın özellikle zırhlı araç alanında tarihinin en büyük teslimatlarını gerçekleştirdiği bir yıl oldu. 529 adet satışla Otokar, kendi zırhlı araç satışı rekorunu kırdı. ’Ciromuzun en az üçte birini ihracat karşılayacak’ dedik, bunu da fazlasıyla gerçekleştirdik."

CİRONUN YARISI SAVUNMADAN: Otokar’ın denetimden geçmemiş 2006 yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan Görgüç, şirketin cirosunu yüzde 20’lik artışla 345 milyon YTL’ye çıkardığını belirterek, 100 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdiğini, minibüs, küçük otobüs, 4X4 taktik tekerlekli araç, zırhlı araç ve semi-treyler olmak üzere toplam 3 bin 785 adet araç sattığını kaydetti. Üretim hattında yaptıkları yatırımla, zırhlı araç üretim hızlarını ikiye katladıklarını anlatan Görgüç, 529 adetlik zırhlı araç satışının dünya standartlarında olduğunu vurguladı. Görgüç, ihracatın geçen yıl cironun yaklaşık olarak yarısını oluşturduğunu ve büyük bölümünün savunma sanayi ürünlerinden meydana geldiğini söyledi.

TİCARİ ARAÇ PAZARI KÜÇÜLMEZ: Küçük otobüs ve treyler alanındaki hedeflerini de gerçekleştirdiklerini anlatan Görgüç, "2007 yılında da savunma sanayiindeki başarılı performansımızı devam ettirmeyi, ticari araçlar ailesinde yeni modellerle Avrupa’da ve iç pazarda büyümeyi hedefliyoruz" dedi. Görgüç, 2007’de pazarda bir daralma beklendiğini belirterek, "Otomotiv sektöründe olacak daralmanın, ticari araçlarda o kadar olmayacağını, ticari araçlarda bu yıla benzer bir durum yaşanacağını düşünüyoruz. Otokar, 2006’da elde ettiğinin üzerinde bir ciro hedefliyor" diye konuştu.

DORUK’LA ORTA BOYDA İDDİALIYIZ: Ticari araçta fikri mülkiyet haklarının tamamı Otokar’a ait modeller geliştirmeye devam ettiklerini söyleyen Görgüç, dünyada hızla büyüyen orta boy otobüs segmenttinde yeni modelleri ’Doruk’ ile iddialı olmak istediklerini belirtti. Görgüç, 9 metre uzunluğundaki Doruk serisi otobüslerin düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıktığına işaret etti.

Güvenlik için askeri araç yazılımlarını kullanıyoruz

YENİ modelleri Doruk’un pazardaki yükselen trendleri tüketici istek ve talepleri ile bir araya getirmelerinin sonucunda ortaya çıkmış optimum bir ürün olduğunu anlatan Serdar Görgüç, yapılan birçok prototipin, 24 ay boyunca Türkiye’nin her türlü iklim ve coğrafi koşullarında test edildiğini ve testler doğrultusunda geliştirmeler yapıldığını söyledi. Ürettikleri araçlarda güvenliğe önem verdiklerine de dikkat çeken Görgüç, "Bu konuda askeri araç üretiminde kullandığınız yazılımlar ve tecrübemizden yararlanıyoruz" dedi.

’Havalı Apollo’dan 40 yıl sonra Doruk geldi

OTOKAR’ın genlerinde otobüs üretiminin bulunduğunu söyleyen Serdar Görgüç, "Havalı Apollo’yu 1960’lı yıllarda Türkiye’ye sunduğumuzda bir devrim yarattık. Yıllar sonra da Avrupa’nın yükselen kategorisi orta boy otobüs alanına Doruk ile iddialı bir şekilde giriyoruz" dedi. Görgüç, ilk etapta halk otobüsü olarak üretilecek Doruk’un yakında farklı modellerin de çıkacağını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!