Güncelleme Tarihi:
Bu uygulamanın sadece Türkiye’de değil, dünyada da benzerinin bulunmadığını, Türk bankacılık tarihi ve ekonomisinde de bir yeniliğe imza attıklarını belirten Ziraat Bankası Genel Müdürü Can Akın Çağlar, bu sistem ile Türkiye’nin her yerinde hizmet verebilecek yapıyı oluşturacaklarını vurguladı.
ATM’ye benzeyen, ancak işlemlerin bankanın çağrı merkezindeki görevliden görüntülü konuşma yöntemiyle yardım alınarak yapılabildiği VTM(Video Teller Machine) denilen cihazın Osmangazi İlçesi’nin Setbaşı semtindeki açılışında konuşan Akın, şu bilgileri verdi: “Buradaki uygulamanın temelini Türkiye’nin her yerinden şube açılması yönünde talepler gelmesinin oluşturdu. Oralara da yetişmemiz, personel sayısı olarak o insanları alıp oralara göndermek, eğitmek oldukça zaman ve maliyet işi. Dolayısıyla bu sistem sayesinde Türkiye’nin her noktasında, artık bankacılık hizmeti verebilecek hale geleceğiz.”
İlk hedef 1000 tane cihaz
Bunun, normal bir şubede yapılabilecek her türlü bankacılık işlemlerini yapabilecek hale getirdikleri bir sistem olduğunu ifade eden Çağlar, şöyle konuştu: “Kredi vermenin dışında, şubeye gelen bir insanımızın para yatırma, para çekme, döviz alma, döviz satma, fatura ödeme, havale yapma, fon alma gibi ne tür bankacılık hizmetleri alınıyorsa, bütün hepsini bu sistem yapabilecek hale gelecekler ve bunların bir başka güzelliği de bunlar verdiği her türlü hizmeti 7 gün 24 saat verebilecek halde olacaklar. Dolayısıyla Türk bankacılığına yeni bir ilk kazandırmış oluyoruz, bundan önce de Ziraat Bankası olarak yaptığımız birçok ilkler gibi.”
VTM’lerin sadece şube olarak görülmemesi gerektiğini, mobillerini de yapacaklarını belirten Çağlar, şunları söyledi: “Bunlar çok pratik enstrümanlar. Bunları, sadece böyle kapalı mekanlarda değil, alışveriş merkezlerinin içine bir ünite olarak da koyabiliyoruz. Türkiye’nin değişik, özellikle kırsal yörelerde, şubesi olmayan ilçeler, beldeler var. Oralarda bizden sıkça şube açmamız isteniyor. Oralara bunları koyarak, ilk hedefimiz 1000 tane bunlardan ürettirip koymak. Bütün Türkiye genelinde yaymaya çalışacağız.”
Amaç personel tasarrufu değil
Cihazın tanıtımı aşamasında kapalı mekanların tercih edilip, host ve hosteslerin müşteriye yardım edeceğini ancak sistem tanındıktan sonra personele ihtiyaç olmayacağını anlatan Çağlar, yatırım tutarı konusunda bir bilgi vermezken, bunu personel tasarrufu amacıyla yapmadıklarını da vurguladı. Çağlar, 22 bin personelle çalıştıklarını, bundan sonra da devamlı büyümeye çalıştıklarını dile getirdi.
IMF toplantısı sırasında denendi
CİHAZI Bursa’dan önce İstanbul’da birçok yerde denediklerini anlatan Can Akın Çağlar, sistemi, IMF toplantılarında da kullandıklarını anımsattı. Çağlar, “IMF ve Dünya Bankası’nın toplantılarının İstanbul’da yapıldığı ortamda, dünyanın değişik yerlerinden gelen birçok yabancı bankacı bunun önünde fotoğraflar çektirdi. Şu ana kadar, bir hizmet kesintisi, kusuru yaşamadık. Şubelerimizde bir personelimiz, ortalama günde 76 tane fiş keser müşteri adına, burada 140’lara kadar ulaşan bir hizmet imkanına sahip olduk.”