Zeytinyağı turistik ürün olacak yerli şarapla satılacak

Güncelleme Tarihi:

Zeytinyağı turistik ürün olacak yerli şarapla satılacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2012 00:00

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, zeytinin anavatanı Türkiye’nin zeytinyağının ticareti konusunda İspanya, İtalya ve Yunanistan’ın gerisinde olmasının kabul edilemez olduğunu belirterek, zeytinyağının turistik ürün olarak kullanılması için çalışma başlattıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

Geleneksel Türk mutfağında zeytinyağının yerinin belirlenmesi, gastronomi turizmi içerisindeki payının artırılarak turistik ürün olarak kullanılması konularının görüşüldüğü Zeytinyağı Çalıştayı’nda konuşan Bakan Günay, “Türkiye zeytin ve zeytinyağının anavatanı. Bu alanda başka ülkelerden geri kalmamalı. Kendi markalarımızı yaratarak dünyaya açılmalıyız” dedi.

Dünya tanımalı

Türkiye’nin zeytinyağının anavatanı olduğunu yineleyen Günay, Türkiye’de hala zeytinyağını bilmeyen insanların olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Türkiye’de yılda kişi başı sadece 1-2 kilo zeytin tüketilmesi bizim açımızdan çok vahim. Zeytinyağında da üzüm ve şarap üretimi, ticareti konusunda olduğu gibi bir geri kalış var. Türkiye’ye gelenler Fransız şarabı ya da başka ülkeye ait zeytinyağı aramamalı. Türkiye markalı şarap, zeytinyağı arayıp, tüketmeli. Bütün dünyaya zeytinyağımızı ve şarabımızı tanıtmalıyız. Bunları marka haline getirmeliyiz.”
Balıkesir Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtma Grubu Başkanı Mehmet Semerci, Türkiye’de 80 çeşit zeytin bulunduğunu belirterek, “Biri iyi, diğeri kötü diye ayrım yapmak çok yanlış. Bunun yerine her yörenin kendi hikayesini anlatmalıyız. Zeytin ve zeytinyağının sağlık yönünü daha ön plana çıkarmalıyız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!