Güncelleme Tarihi:
Zetsche, “Tabi ki biz de bu başlığı okurken eğlendik. Ama bu durumun çalmakla alakası olmadığını net olarak söylemeliyim. Tam tersine biz elektrikli kamyonun üstüne çok şeyler koyduk ve çok önce yaptık. Çünkü bizim grup olarak hedefimiz pazara mümkün olduğunca çok sayıda sürdürülebilir hareket (mobilite) ve lojistik seçeneğini sunmak” dedi.
65 MİLYON PARSEL
Lojistiğin bugün büyük şehirlerin içinde ve dışında trafiğin en önemli unsuru olduğunu kaydeden Zetsche şu mesajları verdi: “Her yıl dünyada 65 milyon parsele teslimat yapılmaktadır. Ve hepimizin kişisel alışveriş alışkanlıklarımızdan bildiği gibi bu trend gelecekte hızlanacaktır.
Tahminlere göre gelecek on yılda teslimatların iki katına çıkacağı öngörülüyor. Bu yüzden otobüs ve kamyonların çevremizin daha yaşanabilir olması için düşük emisyon ve gürültüsüz olması gerekiyor. İşte bu nedenle bu tip araçları giderek daha fazla pazara sunmaya kararlıyız. Bir yıldan fazla bir zaman önce 25 tona kadar kentsel dağıtım için tamamen elektrikli bir kamyon konseptini sunan ilk şirketiz. “Mercedes-Benz Elektrikli Kamyon” teknik olarak mümkün olanı gösterdi ve biz de o yoldan gidiyoruz.
SESSİZ DEVRİM OLACAK
Ekim ayında, “E-FUSO Vision One” isimli yüzde 100 elektrikli kamyon konseptimizi tanıttık. Tek şarjla 350 kilometre menzile sahip bu aracımız 11 ton yükleme kapasitesine sahip. “FUSO eCanter” ile ise kısa mesafeli ve şehir içi taşımacılık konusunda uzmanlaşmış elektrikli kamyonetimiz de var. Bu aracın ilk müşterileri Amerika’da UPS oldu.