Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de üretilen 100 bin gömlek, dünya lüks erkek giyim pazarının yüzde 30'unu elinde tutan Ermenegildo Zegna'nın, çeşitli ülkelerdeki, 209 satış noktasında ‘önce kalite’ sloganıyla erkeklerle buluşuyor. Ermenegildo Zegna'nın şirket yönetiminde bulunan torunlarından iletişim ve imaj sorumlusu Anna Zegna, Türkiye'nin Akdeniz'i tamamlayan nokta olarak kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Anna Zegna, İstanbul Nişantaşı'nda 1991 yılında açılan mağazanın Ermenegildo Zegna için için ‘çok yeni’ diye nitelenebileceğini belirterek, ‘‘Türkiye'de hızla büyüyoruz’’ dedi. Şirketin 1997 yılında toplam 870 milyar İtalyan lireti (127 trilyon lira) olan cirosunun, Asya'da yaşanan kriz nedeniyle, bu yıl ancak 900 milyar lirete (131 trilyon lira) yükselmesini beklediklerini belirten Anna Zegna, ‘‘Çalışmalarımızı, özellikle ABD'nin dışında, markanın tanıtımı ile müşteri ve ciro rakamlarının yükselmesi yönünde sürdürüyoruz’’ dedi. Anna Zegna, dedesinin adını taşıyan Ermenegildo Zegna'nın ‘elegan’ giysilerinin müşterileri arasında Peter Fonda, Al Pacino, Alain Delon, Silvester Stallone gibi ünlü isimlerin yer aldığını söyledi.
MÜŞTERİYE ÖZEL DİKİM
Zegna’nın Türkiye'deki ortağı Kerim Kerimol sadece ithal edip satış yapmak yerine, Türkiye'de de üretimi tercih ettiklerini belirtti. Ermenegildo Zegna kalitesinin Türk işçiliğiyle yakalamaktan mutluluk duyduklarını söyleyen Kerimol, birçok politikacı ve iş adamının şıklığına imza attıklarını anlattı. Kerimol, İstanbul'daki mağazanın müdavimi sayılabilecek müşterilerin çoğunun made-to-measure'ı (müşteriye özel dikim) tercih ettiklerini de söyledi.