Güncelleme Tarihi:
Groupe SEB Türkiye CEO'su Cüneyt Yağcı ile dün başlayan röportajın ikinci bölümünü aşağıda okuyabilirsiniz.
I. Bölüm: Üretim başladı, devamı da gelecek
- Hangi markanın cirosu en yüksek?
Bizde ve dünyada cirosu en yüksek marka Tefal.Â
- Peki en çok ne satıyorsunuz?
Ütü satıyoruz... Sonra da tava tencere. Zaten Tefal'in haricinde ütü satamıyoruz, Tefal herkesi öldürüyor. Pazar payı yüzde 40'ın üzerinde. Tüketicinin çok ayrı bir ilgisi var.
Eren GÃœLER YAZIYOR
Elektrikli ev aletlerinde en büyük rakibimiz Philips.
- Hangi ürün gruplarında birincisiniz?
Yapışmaz tava tencerede birinciyiz. Çeliğe de dönüş var bu aralar, orada da iyiyiz. Tost makinasından ekmek kızartma makinalarına kadar birçok grupta pazar lideriyiz.
- Hangi ürün grubu en çok büyüyor?
Saç bakım ürünleri grubu çok hızlı büyüyor. Kıvırıcılar, maşalar, düzleştiriciler... Her sene iki kat büyüyor. İnsanlar bu işleri artık evde de çok yapıyor. Özellikle 18-40 yaş arası bayanların ciddi kullandığı bir ürün haline geldi. Biz, Philips ve Braun çok yatırım yapıyor bu gruba.
- Mutfak ürünlerinde en çok ne satılıyor?
"Tefal'in haricinde ütü satamıyoruz, Tefal herkesi öldürüyor." |
- Avrupa'ya göre kullanım oranı nedir?
Avrupa'ya göre kullanımı yirmide bir...
- Fiyatların yüksekliği de etkili değil mi? Sadece korku mu?
- Yeni ürünler gelecek mi?
Ütülerin altının kayganlığı belirli bir süreden sonra azalır. Ama biz altını kendi kendine temizleyen bir teknoloji geliştirdik. Böylece ütünün kayganlığı devam edecek. Bu ürünü nisan veya mayıs ayında Türkiye'ye getireceğiz.
Ayrıca yeni bir su kaynatıcısı geliştirdik. En önemli özeliği, 3 saniyede kaynatabilmesi. İçerisindeki suyun tamamını kaynatmanıza da gerek yok, istediğiniz kadarını kullanabiliyorsunuz.
- Actifry diye çok iddialı bir ürün çıkarttınız. Bir kaşık yağ ile bir kilo kızartma. İlgi nasıl?
Pahalı buluyorlar.
"Saç bakım ürünleri grubu çok hızlı büyüyor. İnsanlar bu işleri artık evde de çok yapıyor. "
Nakit fiyatı 450 YTL.
- Emsallerinde fiyatlar ne durumda?
Bunu karşılaştırabileceğiniz bir ürün yok. Sonuçta hiç bir fritöz 1 kaşık yağ ile bir kilo patates kızartamaz. Piyasada 50 liraya da fritöz var, 300 liraya da var.
Bunun özelliği son derece sağlıklı ve lezzetli olması. Sadece patates kızartması değil, birçok yemek yapılabiliyor. Biz mesela Fransa'daki tanıtımda, enginar yedik,, bonfile yedik, karides yedik... Aşağı yukarı herşey pişirilebiliyor bu ürünle.
Geri dönüşü çok kuvvetli bir ürün. Ama eğer fiyatı iyi anlatamazsanız ciddi olarak yüksek algılanıyor. Fakat fiyat/fayda dengesine bakarsanız çok avantajlı.
- O zaman beklediğiniz satış olmadı diyebilir miyiz?
" Grubun dergisinde adımız Rondomania olarak çıkmıştı. " |
- Yurtdışında satış performansı nasıl?
Her çıktığı ülkede pazar lideri haline geliyor. Yüzde 8-25 arasında pazar payı alıyor.
- Türkiye'de fritöz kullanımı yaygın mı?
Hayır değil. Küçük ev aletleri içerisinde pazar payı sadece yüzde 2.
- Neden?
" Kurlar yükselince zam yapmama şansımız yok " |
- Şimdiye kadar en çok ilgi gören ürününüz neydi?
Rondoydu. 98 yılında lanse ettik. O dönemde her genç kız çeyizine mutlaka kocaman bir mutfak robotu koyuyordu. Biz ufacık bir alet getirdik ve robotun yerine koyduk. Bir anda ayda 30 bin tane satar hale geldik. Ürün yetişmiyordu. Hatta grubun dergisinde adımız Rondomania olarak çıkmıştı.
Rondo öyle bir hale geldi ki, tüketiciler gidip başka markadan rondo istiyodu. Bizim markamız ürün grubunun adı olmuştu. Biz bu ürünle bir segmente ismini vermiş olduk.
- Kurdaki artış sizin fiyatlara yansıdı mı?
Bire bir yansıdı. Hem kasımda hem aralıkta zam yaptık.
- Hem kriz var hem de zam yapıyoruz...
Mecburum... Adetler biraz düşecek ama biz Kızılay değiliz. Zam yapmama şansımız yok. Bizim belirlediğimiz minimum bir kâr oranı var. Perakende fiyatımız da kurlara göre değişiyor. Kurlar indiği zaman da bunu fiyatlara yansıtıyoruz.