Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin en büyük projelerinden biri olacak ‘Kanal İstanbul’un güzergahı netleşmeye başladı. Kanal İstanbul, Küçükçekmece Gölü’nden başlayıp Altınşehir, Sazlıbosna Barajı, Şamlar Köyü ve Tayakadın üzerinden Karadeniz’e ulaşacak. Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay, söz konusu rotayı, “Yüzde 99 burası olacak’ diyerek doğruladı. Son günlerde en tartışmalı konulardan biri haline gelen Kanal İstanbul için üç ayrı rota öne çıkıyordu. Bunlardan ilki Silivri yakınlarında yer alan Kavaklı’dan başlayıp Durusu Gölü’nün üzerinden Karadenize ulaşıyordu. Bir başka güzergah ise Marmara’da Büyükçekmece Gölü üzerinden, Kestanelik Köyü’ne, oradan da Karadeniz’e dökülüyordu. Ancak gelen son bilgiler bu iki güzergâhın da rafa kaldırıldığı yönünde.
TATLI SUYA DOKUNULMAYACAK
Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay’a göre Kanal İstanbul, Küçükçekmece sahilinden başlaması yönünde. Projenin başlangıç noktasının Küçükçekmece olacağını söyleyen Aziz Yeniay, kanalın Küçükçekmece Gölü’nün kenarında yer alan askerlik şubesinden başlayacağını ifade etti. Yeniay, Kanal’ın Altınşehir üzerinden, Şamlar Köyü’nün yanından Sazlıbosna Barajı’na, oradan da Tayakadın üzerinden Karadeniz’e ulaşacağını kaydetti. Yeniay, böylece İstanbul’un en önemli su kaynaklarından olan Durusu Gölü’ne de (Terkos Gölü) dokunulamayacağına dikkat çekti. Yeniay, Kanal İstanbul’un 250 metre genişliğinden olacağı bilgisini verdi.
ARAZİ FİYATLARI ARTTI
Kanalın Küçükmekmece ekonomisi için önemli bir etkisinin olmayacağını söyleyen Yeniay, ancak kanalın geçtiği bölgelerdeki arsa fiyatlarının son dönemde önemli bir artış gösterdiğini hatırlattı. Yeniay, üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul civarındaki arsa ve arazilerin metrekare fiyatlarında 20 kata yakın artışlar olduğunu vurguladı.
20 milyara 45 kilometre
TÜRKİYE’nin 2023 hedefleri arasında yer alan ve Marmara ile Karadeniz’i bağlayacak Kanal İstanbul için resmi süreç Nisan’da çıkan Yüksek Planlama Kurulu kararı ile başladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da ihalenin yakın bir zamanda yapılacağını açıklamıştı. İhale için kesin tarih belli olmadı. Yaklaşık 20 milyar liraya mal olması beklenen kanalın uzunluğunun 40-45 km arasında olacağı tahmin ediliyor. Projeye ilişkin sekiz yıllık bir imalat süreci öngörülüyor. Su derinliği yaklaşık 25 metre olacak kanaldan günde 150-160 geminin geçmesi bekleniyor. Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay’ın söylediği güzergâh, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın açıkladığı plan ile benzerlik gösteriyor.