Güncelleme Tarihi:
Selanik’te yapılan tanıtım organizasyonunun, 2012 yılında Yunanistan'dan ülkemize gelecek turist sayısına pozitif etki yapması bekleniyor.
Komşu ülkeler ve hedef pazarlarda yapılan tanıtım çalışmalarının artarak devam ettiğini kaydeden TUROB Başkan Yardımcısı Müberra Eresin, şunları söyledi:
"Uzun yıllardır Selanik Fuarı’na gidiyoruz ve gidilen her fuarın ardından İstanbul’a gelen turist sayısında ciddi artış gözlemliyoruz. Her ne kadar Yunanistan’ın içinde bulunduğu ekonomik durum nedeniyle ülkede seyahat eden sayısı çok aşağılara gelmiş olsa da, Yunanistan için en hesaplı ve en yakın destinasyon İstanbul’dur ve geçmişten gelen bağlar nedeniyle de her fırsatta İstanbul’a seyahatleri devam edecektir.
Yunan kanallarında gösterilen Türk dizileri, dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi olağanüstü tanıtıma katkı sağlıyor. Aslında Türkiye ile bağı olmayan Yunanlılar dahi, bu dizilerde gördükleri manzaralara hayran kalıp, yaşam tarzlarını da gördüklerinde, Batılılardan çok farklı olmadığını algılayıp, gönül rahatlığıyla seyahatlerini İstanbul yönüne çeviriyorlar."
FUAR SÖNÜK GEÇTİ
Yunanistan'ın bu dönemi geçerken yapılacak en akılcı çalışmanın tanıtıma devam etmek olduğuna işaret eden Eresin, şöyle devam etti:
"Ekonomik kriz, tabii fuar içinde kendini göstermiştir. Şirketler oldukça tasarruflu gidiyor ve halk maalesef düşen gelirleri nedeniyle, daha temkinli olmaya çalışıyor. Katıldığımız fuar, maalesef oldukça sakin ve sönük geçti. Kişilerin İstanbul’a ilgisi tartışılmaz, ancak beklediğimiz sonucu ve fuarda alıştığımız kalabalığı maalesef göremedik. Öte yandan, bu durgunlukta dahi, orada olduğumuz için özel teşekkürler aldık ve aslında İstanbul otelcilerinin bu dönemde bile fuara katılıyor olmaları, Yunanlılar tarafından çok önemsendi ve bence fuara katılım kararımız gelecek için önemli katkılar yarattı."